SSAB:n hallitus muuttaa osinkoehdotustaan

SSAB:n hallitus ehdotti aiemmin osingoksi 1,50 Ruotsin kruunua osakkeelta. COVID-19-pandemian aiheuttaman epävarmuuden takia hallitus ehdottaa nyt kuitenkin 1.4.2020 kokoontuvalle yhtiökokoukselle, että osinkoa maksettaisiin 0,75 kruunua osakkeelta.

Liiketoiminta on kehittynyt vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana suurelta osin odotusten mukaisesti. Näkymät ovat kuitenkin epävarmat Covid-19-viruksen leviämisen takia ja sen vaikuttaessa teollisuustuotantoon ja taloudelliseen kehitykseen.

SSAB:llä on vahva tase ja historiallisesti katsoen alhainen nettovelkaantumisaste, joten yhtiöllä on erittäin hyvä likviditeettivalmius. Nykytilanteen epävarmuuden takia hallitus näkee kuitenkin varovaisuussyistä aiheelliseksi muuttaa osingonjakoehdotustaan 0,75 kruunuun osakkeelta.

Ehdotus täsmäytyspäiväksi, perjantai 3.4.2020, säilyy ennallaan. Jos yhtiökokous päättää maksaa osinkoa hallituksen ehdotuksen mukaisesti, se maksetaan Euroclear Sweden AB:n välityksellä keskiviikkona 8.4.2020.

Lisätietoja:
Per Hillström, Head of Investor Relations, per.hillstrom@ssab.com, tel. + 46 70 295 2912

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.