SSAB:n pääomamarkkinapäivä 2017

SSAB järjestää pääomamarkkinapäivän tänään 20. kesäkuuta Tukholmassa. Tapahtumassa luodaan katsaus SSAB:n strategiaan ja sen toteuttamiseen. SSAB esittelee myös uudet kasvutavoitteet. Taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan.

Lähivuosina SSAB:n tavoitteena on vahvistaa asemaansa kotimarkkinoilla Pohjoismaissa ja Pohjois-Amerikassa, sekä saavuttaa kasvutavoitteensa määritellyillä strategisilla kasvualueilla. SSAB Special Steels -divisioonan tavoitteena on kasvattaa erikoisterästuotteiden toimituksia 35 prosentilla 1,35 miljoonaan tonniin vuoteen 2020 mennessä. SSAB Europe -divisioonan tavoitteena on parantaa tuotemixiään siten, että premium-tuotteiden osuus kasvaa 40 prosenttiin nykyisestä 30 prosentista. Osana tätä, SSAB Europe tavoittelee 750 tuhannen tonnin toimituksia autoteollisuuden erikoislujissa teräksissä vuoteen 2020 mennessä (442 tuhatta tonnia vuonna 2016). SSAB Americas -divisioonan tavoitteena on 30 prosentin markkinaosuus Pohjois-Amerikan levymarkkinoista.

”Kasvutavoitteemme keskittyvät erikoislujiin teräksiin. Niiden kysyntä kasvaa rakenteellisesti asiakkaiden tuottavuus- ja suorituskykyvaatimusten sekä kestävää kehitystä edistävien tuotteiden tarpeen kasvaessa. Tämä parantaa kannattavuutta, sillä nämä tuotteet tuovat enemmän lisäarvoa asiakkaille ja siten myös korkeamman katteen standardituotteisiin verrattuna. Lisäksi sitoutamme kaikki työntekijämme jatkuvaan parantamiseen, mikä tekee meistä entistä tehokkaamman. Olen vakuuttunut, että tulemme saavuttamaan toimialan parhaan kannattavuuden”, sanoo toimitusjohtaja Martin Lindqvist.

Ohjelma:

Esitykset alkavat klo 10.00 CEST. Tapahtumaa voi seurata myös webcast-lähetyksen kautta SSAB:n internetsivuilla osoitteessa http://www.ssab.fi/ssab-konserni/sijoittajat.

10.00-10.40 Martin Lindqvist, toimitusjohtaja

10.40-11.40 Per-Olof Stark, SSAB Special Steels,
                    Gregoire Parenty, SSAB Services

11.40-12.00 Tauko

12.00-13.40 Olavi Huhtala, SSAB Europe,
                     Tony Harris, Automotive, SSAB Europe
                     Chuck Schmitt, SSAB Americas

13.40-14.30 Tauko

14.30-16.00 Eva Pétursson, R&D
                    Maria Långberg, HR ja kestävä kehitys
                    Håkan Folin, talousjohtaja

16.00-16.30 Q&A ja yhteenveto

Kaikki esitykset on saatavilla osoitteessa: http://www.ssab.fi/ssab-konserni/sijoittajat/raportit-ja-esitykset noin klo 9.30 CEST.  Webcast-nauhoitus on saatavilla tapahtuman jälkeen samassa osoitteessa. Esitykset ja esitysmateriaali ovat englanniksi.

Lisätietoja:

Sijoittajasuhteet: Per Hillström, IR-johtaja, per.hillstrom@ssab.com, puh. +46 70 2952 912

Viktoria Karsberg, konserniviestinnän johtaja, viktoria.karlsberg@ssab.com,
puhelin: +46 72 233 5288

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen tiivistelmä ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.