SSAB:n Suomen toimintojen yt- neuvottelut päättyneet

SSAB käynnisti elokuun lopulla Covid-19-pandemian myötä heikkona jatkuneesta markkinatilanteesta ja taloudellisesta kehityksestä johtuen yt-neuvottelut Suomen toiminnoissaan. Sekä lomautuksia että irtisanomisia koskeneiden neuvottelujen piirissä oli SSAB-konsernin Suomen henkilöstö, poislukien tytäryhtiöt Ruukki Construction ja Tibnor. Neuvottelut ovat nyt päättyneet ja lomautuksia on tarpeen jatkaa loppuvuoden ajan, mutta vähäisemmässä määrin kuin kolmannella kvartaalilla.  Samankaltaisiin toimiin tulee varautua myös vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Henkilöstön määrä vähenee 35 henkilöllä.

Lomautukset koskevat koko Suomen toimintoja poislukien edellä mainitut tytäryhtiöt. Lomautusten tarkka kohdentuminen määräytyy eri toimintojen ja tuotantolinjojen kuormitustilanteen mukaisesti.

Henkilöstövähennykset toteutetaan lokakuussa 2020. Vähennykset toteutetaan osin irtisanomisina ja osin eläkkeelle jääntien ja muun luonnollisen poistuman kautta.

Jo aiemmin sekä toisella että kolmannella vuosineljänneksellä on Suomen toiminnoissa jouduttu turvautumaan lomautuksiin heikentyneen markkinatilanteen takia ja myös Ruotsissa on ollut käytössä lyhennetty työaika ja vastaavia järjestelyjä.

Lisätietoja: Olavi Huhtala, SSAB Europe -divisioonan johtaja,
olavi.huhtala @ ssab.com, puh. +358 20 592 9157

Amelie Winberg, konserniviestintä
amelie.winberg @ ssab.com, tel. +467 02 21 13 27

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissäwww.ssab.comLöydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.