SSAB palkkaa jälleen noin 800 kesätyöntekijää Suomessa

Sadoille nuorille on tulevanakin kesänä työpaikka SSAB:llä. Eniten paikkoja on tarjolla Raahen terästehtaalla, jonne palkataan noin 600 kesätyöntekijää. Hämeenlinnaan palkataan noin 170 nuorta, mutta paikkoja on tarjolla myös pienemmillä toimipaikoilla eri puolilla Suomea.

SSAB hakee kesätyöntekijöitä erilaisiin tehtäviin. Raahessa tehtävät sijoittuvat pääasiassa tehtaan eri prosesseihin, kunnossapitoon, laboratorioihin ja kiinteistöhuoltoon. Lisäksi kesätyöpaikkoja on tarjolla tehtaan ympäristö- ja energiatiimissä, prosessikehityksessä, hankinnassa, tuotannonohjauksessa, kuljetussuunnittelussa ja tilaustenkäsittelyssä.

Hämeenlinnan tehtaalle palkataan noin 170 kesätyöntekijää mm. tuotantoon, kunnossapitoon, laboratorioihin, tehdaspalveluun ja kiinteistöhuoltoon. Myös pienemmillä paikkakunnilla, esimerkiksi Kankaanpäässä, on tarjolla kesätyöpaikkoja. Suurin osa paikoista on tarjolla tekniikan alan tutkintoa joko ammatti- tai korkeakoulussa opiskeleville.

"Kesätyöntekijät mahdollistavat tuotannon normaalin jatkumisen vakituisen henkilöstön loma-aikoina. Samalla tutustutamme alasta kiinnostuneita nuoria SSAB:n toimintaan. Nuorilta saamme myös tuoreita ideoita. Covid-19-pandemia merkitsee sitä, että perehdyttämisessä ja työssä kiinnitetään erityistä huomiota mahdollisten tartuntojen estämiseen", kertoo SSAB Europen Suomen henkilöstöjohtaja Matti Santala.

Avoimet kesätyöpaikat löytyvät osoitteesta:
www.ssab.fi/kesatyo

Lisätietoja medialle:
SSAB:n konserniviestintä, Atte Kaksonen, atte.kaksonen@ssab.com, puh. 050 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.