SSAB palkkaa noin 700 kesätyöntekijää Suomessa

Sadat nuoret saavat tulevanakin kesänä työpaikan SSAB:lta. Suomessa eniten kesätyöntekijöitä otetaan suurimmille tehdaspaikkakunnille Raaheen ja Hämeenlinnaan. Kesätyöntekijät ovat mukana myös turvallisuuskulttuurin kehittämisessä tuorein kehitysideoin.

”SSAB haluaa olla maailman turvallisin teräsyhtiö. Turvallisuusasioiden huolellinen läpikäyminen onkin keskeisessä roolissa uusien kesätyöntekijöiden perehdyttämisessä. Kesätyöntekijät ovat kuitenkin myös itse mukana kehittämässä tulevaisuuden työturvallisuutta: heiltä kerätään palautetta ja kehitysideoita eri työvaiheiden turvallisuuden parantamiseksi. Tänäkin kesänä noin 700 tuoretta silmäparia on mukana tässä työssä”, kertoo SSAB Europen henkilöstöjohtaja Antti Berglund.

Kesätyöntekijät toimivat SSAB:llä erilaisissa, pääasiassa tuotantoon, kunnossapitoon, laboratorioihin ja kiinteistönhuoltoon liittyvissä tehtävissä. Myös pienemmillä toimintapaikkakunnilla on tarjolla kesätyöpaikkoja. Tehtävät ajoittuvat pääsääntöisesti touko-elokuulle 2018. Ruotsissa SSAB palkkaa yhteensä noin 950 kesätyöntekijää, joista suurimman osan tuotantopaikkakunnille Borlängeen, Luulajaan ja Oxelösundiin.

”Kesätyöntekijöiden rooli on tärkeä, jotta pystymme palvelemaan asiakkaitamme myös loma-aikana. Nuorille tarjoamme oman rahan ansaitsemisen lisäksi arvokasta työkokemusta teollisuuden prosesseista. Työntekijöiden valinnassa on painotettu osaamista. Suurin osa kesätyöntekijöistä opiskelee tekniikan alan tutkintoa joko ammatti- tai korkeakoulussa. Tehtävät edellyttävät pääasiassa yli 18 vuoden ikää”, jatkaa Antti Berglund.

Lisätietoja medialle:
SSAB:n viestintä, Atte Kaksonen, puh. 020 5938 596, atte.kaksonen @ ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.