SSAB palkkaa noin 700 kesätyöntekijää Suomessa

Sadat nuoret saavat tulevanakin kesänä työpaikan SSAB:ltä. Kesätyöpaikkoja on avoinna erilaisissa tehtävissä sekä tuotannossa että muissa toiminnoissa. Kesätyöt ajoittuvat pääsääntöisesti touko-elokuulle 2024.

Raahen terästehtaalle palkataan lähes 550 kesätyöntekijää, Hämeenlinnaan noin 160, ja lisäksi paikkoja on tarjolla myös pienemmillä toimipaikoilla eri puolilla Suomea. Kesätöitä tehdään sekä vuorotyönä että päivätyönä.

Raahessa kesätyöpaikkoja on avoinna satamassa, rauta- ja terästuotannossa, valssaamolla sekä mekaanisessa ja sähkökunnossapidossa, kiinteistöhuollossa ja laboratorioiden toiminnoissa. Tuotannon kesätyöpaikkojen lisäksi SSAB:llä on Raahessa tarjolla kesäksi töitä tuotannonohjauksessa, kuljetustensuunnittelussa, ympäristötiimissä, prosessitietojärjestelmien kehityksessä, prosessikehityksessä sekä tukifunktioissa kuten esim. hankinnassa ja SCM-tiimissä.

Hämeenlinnassa tuotannon työtehtävät sijoittuvat tuotantoprosessin eri vaiheisiin, kuten prosessin valvontaan, laaduntarkkailuun ja lähetystoimintoihin. Työtehtäviä on myös kunnossapidossa ja tehdaspalvelussa. Kesätöitä on tarjolla myös IT:ssä, laboratorioissa, tuotannonohjauksessa, kuljetustensuunnittelussa sekä työnjohtotehtävissä.

"Kesätyö avaa nuorille mahdollisuuden tutustua terästoimialaan ja suuren yrityksen toimintaan. Samalla kesätyöntekijät mahdollistavat meille asiakkaidemme palvelun ja tuotannon normaalin toiminnan henkilöstömme lomien aikana. Pääsääntöisesti tehtävät edellyttävät 18 vuoden ikää", kertoo SSAB Europen Suomen henkilöstöjohtaja Matti Santala.

Hakuajat:
Haut Raahen ja Hämeenlinnan tuotannon kesätyöpaikkoihin ovat auki 10.3.2024 saakka. Kesätoimihenkilöpaikkojen hakuajat vaihtelevat tehtäväkohtaisesti. Haastattelut aloitetaan jo hakuaikana.

Avoimet kesätyöpaikat löytyvät osoitteesta:

Lisätietoja medialle:
SSAB:n konserniviestintä, Atte Kaksonen, atte.kaksonen@ssab.com, puh. 050 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.