SSAB Shape -ratkaisu auttaa MultiDockeria tehostamaan toimintaansa

Ruotsalaisyritys MultiDocker valmistaa suuria materiaalinkäsittelykoneita maailmanmarkkinoille. SSAB Shape* -ratkaisun avulla yritys voi tehostaa valmistusprosessejaan erittäin kilpailluilla kansainvälisillä markkinoilla.

Konevalmistaja MultiDocker toimittaa suuria satamanostureita eri puolille maailmaa SSAB:n eurooppalaisten kumppaneiden ja asiakkaiden avulla. Tämä ratkaisu on nimeltään SSAB Shape.

”MultiDocker ostaa valmiiksi leikatut ja taivutetut elementit Puolan-tehtaaltamme. Tämän jälkeen jokin eurooppalaisista kumppaneistamme käsittelee ne, ja lopuksi MultiDocker kokoaa ne omalla tehtaallaan”, kertoo SSAB Shape -ratkaisun myynnistä vastaava Tobias Appelkvist. Olemme yhdessä Shape-organisaation kanssa onnistuneet luomaan hyvän ratkaisun asiakkaalle.

Yhä kilpaillummilla maailmanmarkkinoilla on tärkeää löytää paras mahdollinen liiketoimintamalli. MultiDocker valmistaa tuotteensa Ruotsissa, Suomessa, Alankomaissa ja Brasiliassa. Tämä on voitu toteuttaa SSAB:n kansainvälisen tehdasverkoston ja asiakkaiden tarpeisiin mukautetun tarjonnan avulla.

”SSAB:n aktiivisuuden ansiosta voimme keskittyä entistä tiiviimmin 40–130 tonnin materiaalinkäsittelykoneisiin, ja odotammekin uusien tuotteidemme ottavan ison askeleen markkinoilla vuodesta 2018 alkaen”, MultiDockerin toimitusjohtaja Percy Österström paljastaa.

Läheinen yhteistyö Caterpillarin kanssa

MultiDocker tekee läheistä yhteistyötä Caterpillarin kanssa. MultiDocker on hiljattain sopinut Caterpillarin kanssa yhteistyön laajentamisesta pienempiinkin konemalleihin. Lisäksi MultiDocker kasvattaa myyntiään tekemällä yhteistyötä Caterpillarin jälleenmyyjien kanssa eri puolilla maailmaa.

Asteittain erikoislujaa terästä kohden

Alkuvaiheessa koneiden komponentit valmistetaan SSAB Domex S355 -teräksestä. MultiDocker on osoittanut kiinnostusta myös lujempaan ja kevyempään teräkseen, jota se suunnittelee käyttävänsä koneissaan myöhemmin kilpailukykynsä parantamiseksi.

Lisätietoja:
Matts Nilsson, Director SSAB Services & Head of Shape , puh. +46 70 331 75 19
Percy Österström, MultiDocker AB:n toimitusjohtaja, puh. +46 70 53 196 03

* SSAB Shape on kumppaniverkosto, joka tarjoaa ensiluokkaisten terästuotteiden esikäsittelypalveluita, teknistä tukea sekä tuotteisiin liittyviä muita palveluita.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.