SSAB SuomiAreenan Vetyareenassa Porissa

KUTSU MEDIALLE: Tervetuloa seuraamaan alustuksia ja keskustelemaan vetytaloudesta ja SSAB:n fossiilivapaan teräksen hankkeesta Porin SuomiAreenaan.

SSAB:n ympäristöjohtaja Harri Leppänen on mukana SuomiAreenan Vetyareenassa 27.-29.6.2023 klo 10.00-17.00. Vetyareena pohtii, mitä vetytalous merkitsee Suomelle.

Harri Leppänen osallistuu mm. paneelikeskusteluun ke 28.6.2023 klo 11.00-12.00 Antinkadun lavalla, Antinkatu 5 sekä Vetyareenalla järjestettävään paneelikeskusteluun samana päivänä klo 12.30-13.30.

SSAB kertoi tämän kuun alussa aloittavansa Fortumin kanssa toteutettavuusselvityksen koskien vetypelkistetyn rautasienen valmistuksen mahdollisuuksia tulevaisuudessa myös Raahessa. Toteutettavuusselvityksessä kartoitetaan mahdollisuuksia tuottaa fossiilivapaata rautasientä teollisessa mittakaavassa Raahessa ja sen tarpeita vastaavan fossiilivapaan vedyn tuotantolaitoksen rakentamista. Selvityksen on tarkoitus valmistua vuoden 2024 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Vetyareena 2023
Vetytalous mullistaa maailmaa. Suomessa se voi tarkoittaa uusia työpaikkoja, vientituloja, vihreää kasvua ja kestävää hyvinvointia. Vetyareena 2023 kerää yhteen alan parhaat osaajat kertomaan, mistä kaikesta hiilineutraalissa vetytaloudessa on kyse. Tapahtumaa moderoi toimittaja Nina Rahkola.

Lisätietoja:
Atte Kaksonen, SSAB konserniviestintä, atte.kaksonen @ ssab.com, puh 050 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.