SSAB tehostaa kestävyystyötä päivitetyillä toimittajien hyvän liiketavan periaatteilla

SSAB on päivittänyt toimittajien hyvän liiketavan periaatteet selventääkseen toimittajiin kohdistuvia odotuksia. Uudessa versiossa käsitellään muun muassa ihmisoikeuksia, modernia orjuutta, biologista monimuotoisuutta, kierrätystä ja reilua kilpailua sekä kartellien vastaista toimintaa kansainvälisten standardien mukaisesti.

”Päivitettyjen toimittajien hyvän liiketavan periaatteiden ansiosta voimme paremmin selittää odotuksemme SSAB:n toimittajia kohtaan ja heidän vastuunsa meitä kohtaan”, SSAB:n kestävän kehityksen johtaja Christina Friborg sanoo. ”Tämä on tärkeä askel, jonka haluamme ottaa yhdessä toimittajiemme kanssa kestävän kehityksen polullamme.”

SSAB:n noin 20.000 toimittajaa ovat tärkeässä asemassa myös SSAB:n työssä omien kestävyystavoitteidensa saavuttamiseksi. Toimintaohje on yhdenmukainen useiden kansainvälisten sopimusten ja standardien kanssa, joita ovat esimerkiksi Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact -aloite, OECD:n toimintaohjeet monikansallisille yrityksille, kansainvälinen ihmisoikeussopimus ja YK:n yrityksiä ja ihmisoikeuksia koskevat ohjaavat periaatteet.

”Meille on ensiarvoisen tärkeää, että toimittajamme ymmärtävät hyvän liiketavan periaatteet ja sitoutuvat niihin”, hankinnan kestävyyspäällikkö Lisa Lidén sanoo. ”Tarkastelemme jatkuvasti toimittajiemme työtä vastuullisuuden osalta, sillä kestävyyskriteerit ovat avainasemassa hankintapäätöksissämme.”

SSAB:n toimittajat voivat ladata uudet toimittajien hyvän liiketavan periaatteet täältä: www.ssab.com/suppliers

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.