SSAB Zero[TM] -terästä käytetään GE Vernovan maalla sijaitsevissa tuuliturbiineissa

SSAB tekee yhteistyötä GE Vernova Onshore Windin kanssa toimittaakseen SSAB Zero™ -teräslevyjä maalla sijaitseviin tuulivoimatorneihin Pohjois-Amerikassa.

GE Vernova Onshore Wind käyttää SSAB Zero™ -terästä maalla sijaitsevien tuulivoimatornien valmistuksessa. Niiden hiilijalanjälki on maalla toimivan tuulivoimateollisuuden pienin. SSAB Americas -divisioonan Iowan tehtaalla valmistettu SSAB Zero™ auttaa GE Vernovaa saavuttamaan hiilidioksidipäästötavoitteensa tinkimättä teräksen parannetuista suorituskykyominaisuuksista, joita tarvitaan tässä kehittyneessä loppukäyttökohteessa.

"Odotamme innolla yhteistyötä SSAB:n kanssa tarjotaksemme SSAB Zero -teräksestä valmistettuja torneja yhdysvaltalaisille asiakkaillemme. Tämä tukee GE Vernovan jatkuvia pyrkimyksiä vähentää tuotteidemme hiilipäästöjä. SSAB Zero™ mahdollistaa Scope 1- ja Scope 2 -torniteräksen hiilidioksidipäästöjen merkittävän vähentämisen, ja se on yksi suurimmista hiilijalanjälkeemme vaikuttavista tekijöistä. Olemme ylpeitä voidessamme auttaa tuomaan tämän alan johtavan tuotteen markkinoille", sanoo Guy Lynch, GE Vernova Onshore Windin Global Sourcing -johtaja.

Vuonna 2023 SSAB Iowa valmisti maailman vähiten CO2e -päästöjä (CO2 - ja CO2 -ekvivalentteja) aiheuttavan terästuotteen, SSAB Zero™ -teräksen. SSAB Americas -divisioonan toimitusjohtaja Chuck Schmitt sanoi: "SSAB keskittyy edelleen tieteelliseen ja tietopohjaiseen lähestymistapaan CO2-päästöjen vähentämiseksi”.

Matkalla kohti kestävämpää tulevaisuutta GE Vernova lisää SSAB Zero™ -teräksen toimitusketjuunsa vähentääkseen maalla toimivan tuulivoimateollisuuden uusiutuvien ratkaisujensa hiilijalanjälkeä.

"Olemme erittäin iloisia siitä, että GE Vernova on SSAB Zero™ -teräksen premiumasiakas Pohjois-Amerikassa", sanoo Jeff Moskaluk, SSAB Americas -divisioonan varatoimitusjohtaja ja kaupallinen johtaja. "GE Vernovan asema alan johtajana useilla energiasektorin segmenteillä yhdistettynä keskittymiseen hiilipäästöjen vähentämiseen tekee siitä täydellisen kumppanin SSAB Zero™ -teräksen käytölle.

Tietoja SSAB Zero™-teräksestä

SSAB Zero™ -teräksellä on nollapäästöt (alle 0,05 kg CO2-päästöjä teräskiloa kohden Scope 1- ja Scope 2 -teräksissä) valmistuksessa, mukaan lukien ostettu energia ja kuljetus. SSAB käyttää käytetylle sähkölle markkinapohjaisia päästökertoimia ja voi varmistaa fossiilivapaan sähkön alkuperätakuun avulla. Fossiiliset polttoaineet jäävät maaperään, sillä SSAB on ottanut käyttöön järjestelmän, jolla hallitaan ja varmistetaan SSAB Zero™ -teräksen tuotantoon liittyvien vaihtoehtojen oikea lähde ja käyttö. Raaka-aineena käytetään vain kierrätettyä terästä, mikä tarkoittaa, että SSAB Zero™ tukee kiertotaloutta. SSAB ei osallistu hiilidioksidipäästöjen kompensointiin.

GE Vernova

GE Vernova on energiayhtiö, joka kattaa sähkö-, tuuli- ja sähköistämissegmentit. Sitä tukevat Advanced Research-, Consulting Services- ja Financial Services -liiketoiminta-alueet. GE Vernovalla on yli 130 vuoden kokemus maailman haasteiden ratkaisemisesta, ja se on ainutlaatuisessa asemassa johtamassa energiasiirtymää jatkamalla maailman sähköistämistä samalla, kun se pyrkii vähentämään hiilidioksidipäästöjä. GE Vernova auttaa asiakkaitaan sähköistymään ja toimittamaan sähköä, joka on elintärkeää terveyden, turvallisuuden ja paremman elämänlaadun kannalta. GE Vernovan pääkonttori sijaitsee Cambridgessa, Massachusettsissa, Yhdysvalloissa, ja sillä on yli 80 000 työntekijää yli 140 maassa. GE Vernova Onshore Wind -liiketoiminta on maailman johtava maalla toimivan tuulivoimateknologian toimittaja. Noin 57 000 turbiinin asennuskannan ansiosta se tarjoaa huipputeknisen tuotevalikoiman turbiineja monenlaisiin työmaaolosuhteisiin.