Toimitusjohtaja Martin Lindqvist jättää SSAB:n

Martin Lindqvist on päättänyt jättää SSAB:n jatkaakseen uraansa hallitustehtävissä. Hän ehti olla yhtiön palveluksessa 26 vuotta, joista 13 viimeisintä toimitusjohtajana. Rekrytointiprosessi hänen seuraajansa löytämiseksi käynnistetään välittömästi.

Martin Lindqvist on työskennellyt SSAB:n palveluksessa vuodesta 1998. Vuodesta 2011 lähtien hän on toiminut yhtiön toimitusjohtajana. Hänen johdollaan SSAB sai päätökseen suomalaisen Rautaruukin oston. Vuonna 2016 alkoi työ terästeollisuuden siirtämiseksi fossiilivapaaseen tuotantoon SSAB:n, LKAB:n ja Vattenfallin yhteisyrityksen HYBRITin kautta. SSAB on sittemmin tehnyt strategisen linjapäätöksen koko pohjoismaisen tuotantojärjestelmänsä muuntamisesta fossiilivapaaseen tuotantoon. Viime vuonna käynnistettiin Oxelösundin tehtaan rakennemuutos ja viime viikolla tehtiin päätös Luulajan toimintojen muuntamisesta.

”Martinin toimitusjohtajakaudella SSAB on kehittynyt pörssiyhtiöksi, jolla on globaalit markkinat ja vahva taloudellinen asema. Hän on ollut ratkaisevassa roolissa SSAB:n rakentamisessa nykyisenkaltaiseksi yritykseksi ja johtamassa siirtymää fossiilivapaaseen tuotantoon. Hän on arvostettu johtaja ja toimitusjohtaja. Haluan kiittää Martinia hänen panoksestaan yrityksen hyväksi ja toivottaa hänelle onnea tuleviin tehtäviin”, sanoo Lennart Evrell, SSAB:n hallituksen puheenjohtaja.

”Olen erittäin iloinen, että olen saanut olla osa tätä fantastista matkaa yhdessä monien ylpeiden ja ammattitaitoisten SSAB:n työntekijöiden kanssa. Jossain vaiheessa jokaisen täytyy kuitenkin luopua ja minun osaltani se aika on nyt. Tulevaisuudessa panostan aikaani enemmän hallitus- ja neuvonantajatehtäviin, Martin Lindqvist sanoo.

Martin Lindqvistillä on 6 kuukauden irtisanomisaika, mutta hän jatkaa seuraajansa valintaan saakka. Rekrytointiprosessi hänen seuraajansa löytämiseksi alkaa välittömästi.

Lisätietoja:
Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, viktoria.karsberg@ssab.com, tel. + 46 72233 5288
Gunilla Hjalmarson, Head of External Communications, gunilla.hjalmarson@ssab.com,
tel. +46 76117 9185

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, joka rakentaa vahvempaa, kevyempää ja kestävämpää maailmaa lisäarvoa tuottavien terästuotteidensa ja -palveluidensa avulla. Yhteistyössä kumppaneidensa kanssa SSAB on kehittänyt fossiilivapaan teräksen (SSAB Fossil-free™ steel) ja aikoo luoda fossiilivapaan arvoketjun kaivoksesta loppuasiakkaalle. Samalla poistamme suurelta osin oman toimintamme hiilidioksidipäästöt. SSAB Zero™, suurelta osin hiilidioksidipäästötön kierrätysteräkseen perustuva teräs, vahvistaa entisestään SSAB:n johtoasemaa ja kattavaa, raaka-aineesta riippumatonta kestävän kehityksen mukaista tarjontaamme. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. Tervetuloa matkallemme! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX ja YouTube