Uusi GreenCoat RWS ensiluokkaisiin ja kestäviin sadevesijärjestelmiin

Vastatakseen kestävien ja suorituskykyisten rakennusmateriaalien globaaliin kysyntään, SSAB laajentaa maalipinnoitettujen GreenCoat®-terästen sadevesijärjestelmien tuotevalikoimaansa tuomalla markkinoille kauniin mattapintaisen GreenCoat RWS Pro BT -tuotteen. Se on ainutlaatuista biopohjaista teknologiaa (BT) hyödyntävä pinnoite, joka on valmistettu pohjoismaisesta rypsiöljystä fossiilisten öljyjen sijaan.

Joskus vettä voi tulla taivaan täydeltä. Sadevesijärjestelmiin tarkoitetut GreenCoat RWS -tuotteet selviävät rankimmistakin myrskyistä, näyttävät upeilta ja vaativat vain vähän huoltoa. Saatavana on laaja valikoima värejä ja malleja.

SSAB:n maalipinnoitetut GreenCoat RWS -teräs on kaunis, laadukas ja ympäristöystävällinen valinta kaikkiin puolipyöreisiin ja suorakulmaisiin räystäskourujärjestelmiin. Kaksipuolinen pinnoite suojaa erinomaisesti korroosiolta (RC5) ja mekaaniselta kulumiselta ankarissakin sääolosuhteissa. Lisäksi tuotteet ovat erittäin joustavia ja helposti muovattavia, minkä ansiosta niistä voidaan luoda lähes millaisia muotoja tahansa.

Rakennusalan ympäristötietoiset trendit

Rakennusalan nykytrendinä on ympäristötietoisten materiaalien kysynnän jatkuva kasvu. Uusi GreenCoat RWS Pro BT tarjoaa rakentajille mahdollisuuden vastata trendeihin ja maailmanlaajuiseen kysyntään markkinoiden ympäristötietoisimmalla vaihtoehdolla, jossa merkittävä osa pinnoitteessa käytetystä fossiilisesta öljystä on korvattu pohjoismaisella rypsiöljyllä. Tuloksena on erittäin suorituskykyinen, muovattava ja helppohoitoinen rakennustuote.

Teräs kuuluu niihin harvoihin materiaaleihin, joiden kierrätys tapahtuu 100-prosenttisesti suljetussa kierrossa. Tämä tarkoittaa sitä, että terästä voidaan käyttää tehokkaasti uudelleen ja uudelleen sen ominaisuuksista tai suorituskyvystä tinkimättä ja ilman ongelmajätettä. Terästä on myös helppo käyttää uusiin tarkoituksiin, minkä ansiosta se sopii erinomaisesti kustannustehokkaisiin ja kestäviin sadevesijärjestelmiin.

”Kestävä kehitys ei ole enää vain jotakin ekstraa arkkitehdeille ja rakennuttajille. SSAB tukee sen saavuttamista toimittamalla rakennusalalle markkinoiden ympäristötietoisimpia, teknisesti ylivoimaisia maalipinnoitettuja GreenCoat®-laatuteräksiä”, SSAB-konsernin SSAB Europe -divisioonan johtaja Olavi Huhtala toteaa.

Kumppaneiden kanssa yhteistyössä kehitetty tuote

GreenCoat RWS Pro BT on asiantuntevien kumppaneiden kanssa tehtyyn yhteistyöhön, perusteellisiin testeihin ja asiakaspalautteeseen perustuvan laajamittaisen tuotekehityksen tulos. Se on tuote, jossa erinomainen suorituskyky yhdistyy ympäristötietoisuuteen. Kehittämiseen osallistuivat seuraavat kumppanit: Ruukki Construction (Suomi), Plannja AB (Ruotsi), Lindab AB (Ruotsi), Budmat Bogdan Więcek (Puola) ja Bratex Dachy (Puola).

Maalipinnoitetut GreenCoat RWS -teräkset täyttävät REACH-asetuksen vaatimukset ja ovat täysin kromaattivapaita.

Kuvateksti:

1. Olavi Huhtala, johtaja, SSAB Europe, SSAB-konserni
  2. GreenCoat RWS Pro BT on helppo huoltaa ja kustannustehokas koko elinkaarensa ajan. Sen kaunis mattapinta on suunniteltu täyttämään sadevesijärjestelmien estetiikalle asetut vaatimukset.

Lisätietoja:
Lasse Bengtsson, Marketing, SSAB, puhelin: +46 70 2058793, lasse.bengtsson@ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on entistä vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com. Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.