PÖRSSITIEDOTE 18.8.2006 klo 12:00

Viitaten tiedotteeseemme 3.7.2006 ilmoitamme, että SSK Suomen Säästäjien Kiinteistö Oyj on tänään tehdyllä kauppakirjalla myynyt kaikki SSK Kauppakiinteistöt Oy:n osakkeensa Keskon Eläkekassalle. Kauppa tehtiin, koska Keskon Eläkekassa käytti oikeuttaan konvertoida 12 000 000 euron vaihtovelkakirjalaina SSK Kauppakiinteistöt Oy:n osakkeiksi. Vaihtovelkakirjalainan ehtojen perusteella SSK Kauppakiinteistöt Oy:tä ei ole konsolidoitu SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n konsernitilinpäätökseen. Vaihtovelkakirjalainan konvertoinnin yhteydessä Keskon Eläkekassa on ollut oikeutettu ja velvollinen lunastamaan myös kaikki SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt omistamat 250 000 SSK Kauppakiinteistöt Oy:n osaketta. Tämän lunastuksen positiivinen vaikutus SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n vuoden 2006 tulokseen arvioidaan olevan ennen veroja noin 500.000 euroa. Kauppahinta em. osakekaupassa oli 750.000 euroa. Omistusoikeus on siirtynyt heti. Porissa, elokuun 18. päivänä 2006 SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj Ilpo Pirilä Toimitusjohtaja JAKELU Helsingin Pörssi Rahoitustarkastus Keskeiset tiedotusvälineet