adidas ja PUMA yhdessä rauhan puolesta PEACE ONE DAY 2009 – kansainvälisenä rauhanpäivänä

Kaksi arkkivihollista adidas ja PUMA hautaavat sotakirveet rauhan puolesta syyskuun 21. päivä. Tuona päivänä yritysten pääjohtajat kättelevät rauhan merkiksi. Yritysten välit ovat olleet viileät jo kuuden vuosikymmenen ajan siitä asti, kun Adi Dassler ja hänen veljensä Rudolf Dassler lopettivat yhteisen yrityksensä ja perustivat adidaksen ja PUMAn. Molempien yritysten työntekijät pelaavat rauhanpäivän kunniaksi jalkapallo-ottelun ja katsovat sen jälkeen yhdessä Jeremy Gilleyn elokuvan The Day after Peace.

- Yhdistämme voimamme tänä päivänä rauhan puolesta. Yhteinen tavoitteemme on, että yhteistyömme saavuttaa huomiota tälle tärkeälle päivälle. Meidän yhteinen eleemme on pieni askel positiiviseen suuntaan ja samalla se ilmentää urheilun yhdistävää voimaa maailmassa, josta olemme kaikki vastuussa, sanoo Jochen Zeitz, PUMAn pääjohtaja. PUMA Finland on mukana myös Veikkausliigan kärkikamppailussa TPS-KuPS, jonka aikana PEACE ONE DAY –päivää juhlistetaan erityisin PEACE ONE DAY –paidoin ja palloin. PEACE ONE DAY PEACE ONE DAY on filmintekijä Jeremy Gilleyn ideoima päivä, jolloin on tarkoitus viettää yksi päivä vuodessa ilman minkäänlaista sotaa tai väkivaltaa. Vuonna 2001 PEACE ONE DAY –projekti saavutti tavoitteensa, kun YK:n yleiskokous päätti kaikkien jäsenvaltioidensa osallistuvan yhteiseen rauhanpäivään. Tämän jälkeen kansainvälistä rauhanpäivää on juhlittu 21. päivä syyskuuta. Lisätietoja PEACE ONE DAY –päivästä www.peaceoneday.org. PUMA on ollut PEACE ONE DAY –päivän yhteistyökumppani vuodesta 2007. PUMA PUMA is one of the world’s leading sportlifestyle companies that designs and develops footwear, apparel and accessories. It is committed to working in ways that contribute to the world by supporting Peace, Creativity, and SAFE Sustainability, and by staying true to the values of being Fair, Honest, Positive and Creative in decisions made and actions taken. PUMA starts in Sport and ends in Fashion. Its Sport Performance and Lifestyle labels include categories such as Football, Running, Motorsports, Golf and Sailing. The Black label features collaborations with renowned designers such as Alexander McQueen, Yasuhiro Mihara and Sergio Rossi. The PUMA Group owns the brands PUMA, Tretorn and Hussein Chalayan. The company, which was founded in 1948, distributes its products in more than 120 countries, employs more than 9,000 people worldwide and has headquarters in Herzogenaurach/Germany, Boston, London and Hong Kong.