Arbesko lanseeraa: Kestävät turvakenkämallit autoteollisuuteen

Tietyissä työympäristöissä riskit vaaratilanteille ovat suurempia kuin toisissa. Autoverstailla, joissa työskennellään sulan metallin ja korkeiden lämpötilojen kanssa, eivät mitkä tahansa jalkineet riitä. Arbesko tuo markkinoille uuden valikoiman turvakenkiä, jotka vastaavat kovimpienkin työskentelyolosuhteiden tarpeisiin.

Ruotsin johtava turva- ja työjalkinevalmistaja Arbesko esittelee uuden mallistonsa, joka soveltuu erinomaisesti muun muassa auto- ja metalliteollisuuden parissa työskenteleville. Jalkineet on suunniteltu suojaamaan käyttäjäänsä kaikista kovimmissakin työskentelyolosuhteissa. Kenkien pohja on lämmönkestävää nitriilikumia. Myös pinta ja vahvat kevlarlankaompeleet kestävät hyvin korkeita lämpötiloja.

– Useat eri tekijät yhdessä tekevät näistä kengistä lyömättömän valinnan kovan kulutuksen työympäristöön. Muun muassa ainutlaatuisen nitriilikumipohjan ansiosta kenkä kestää kovaakin kulutusta. Ominaisuus on tärkeä esimerkiksi autoteollisuudessa työskenteleville hitsaajille, kertoo Arbeskon myyntipäällikkö Peter Svensson.

Asymetrix-nitriili – kestävä ja lämpöä eristävä pohja
Asymetrix-nitriilikumi on Arbeskon kestävä pohjamateriaali. Pohja antaa hyvän pidon myös sileillä alustoilla ja kestää jopa 300 celsiusasteen kuumuutta. Tämä ominaisuus on kaikissa Arbeskon uutuusmallien pohjissa.

Malli 605
Malli 605 on kestävä valukenkä korkeisiin lämpötiloihin. Kengässä on alumiininen turvakärki sekä pehmeä naulaanastumissuoja. Kengän vuori on sian pintanahkaa ja siinä on lämpöä kestävä kyllästetty päällinen. Nopeasti kuivuva Cambrelle® -sisävuori pitää jalat miellyttävän tuntuisina. Arbeskon patentoima Energy Gel Duo –tyyny takaa erinomaisen iskunvaimennuksen niin päkiä- kuin kantaosallekin. Pohja on Arbeskon Asymetrix-nitriilikumia. Koot: 35–48. Suositushinta: 126,52€ (+ ALV 22%)

Malli 732
Malli 732 on kestävä ja lämpöä eristävä turvakenkä alumiinisella turvakärjellä sekä pehmeällä naulaanastumissuojalla. Kengässä on varpaita suojaava turvakärki. Päällinen on valmistettu kyllästetystä lämmönkestävästä nahasta ja vahvat kevlarlankaompeleet kestävät hyvin korkeita lämpötiloja. Cambrelle® -sisävuori on imukykyistä sian pintanahkaa, joka pitää jalat kuivina ja miellyttävän tuntuisina. Sisäpohjassa on jalkaholvia tukeva ja vakauttava terästuki, ja kantapää- sekä päkiäosan iskuja vaimentavat Energy Gel Duo –tyynyt. Pohja on Asymetrix-nitriilikumia. Koot: 35–48. Suositushinta: 108,34€ (+ ALV 22%)