Bosch Green Technology inside -tuoteperhe kasvaa

Bosch on yksi maailman johtavista ympäristöystävällisten kodinkoneiden kehittäjistä. Green Technology inside -sarja koostuu energiatehokkaista kodinkoneista, jotka säästävät sekä luonnonvaroja että rahaa. Green Technology inside -sarjaan kuuluu nyt useampi A+++ energialuokan jääkaappi.

Lämmityksen jälkeen kodin energiankulutuksesta lähes puolet aiheutuu kodinkoneista. Jääkaappi on päällä koko ajan, ja se voi olla todellinen energiasyöppö, siksi onkin tärkeää valita mahdollisimman vähän energiaa kuluttava jääkaappi. Korvaamalla vanhat kodinkoneet Bosch Green Technology inside -sarjan tuotteilla, voi sekä rakentaa kestävää tulevaisuutta että säästää rahaa.

– Olemme ylpeitä ja iloisia, että Bosch on energiatehokkaiden kodinkoneiden johtava valmistaja. Olemme keränneet kaikkein energiatehokkaimmat tuotteemme Green Technology inside -konseptin alle, ja ”tehokkaiden” kodinkoneiden perheemme kasvaa nyt. Uusien jääkaappien lisäksi lanseeraamme muun muassa uuden pesukoneen, jonka energialuokitus on A+++, ja kuivausrummun, joka kuluttaa 60 % vähemmän energiaa kuin A-energialuokan kuivausrumpu, kertoo Mari Hellman Bosch-Kodinkoneista.

Energialuokitus A+++

Uuden Bosch A+++ -jääkaapin energiankulutus vuodessa voi olla niinkin alhainen kuin 75 kWh, mikä on vähemmän kuin 9 watin energiansäästölamppu kuluttaa. Alhaisesta energiankulutuksesta huolimatta jääkaapissa ei ole tingitty tärkeimmästä ominaisuudesta, eli optimaalisesta ruoan säilytyksestä.

– On kannattavaa maksaa hiukan enemmän energiatehokkaasta kodinkoneesta. Valitsemalla jääkaapin, jonka energialuokitus on A+++ eikä A+ säästät puolet jääkaapin energiankulutuksesta, sanoo Mari Hellman.

Pidentää ruoan säilymistä

Tavallisissa jääkaapeissa lämpötila saattaa vaihdella sen mukaan, kuinka paljon ruokaa jääkaapissa on, mikä on lämpötila jääkaapin ulkopuolella tai kuinka usein jääkaapin ovea avataan. Uudessa Bosch-jääkaapissa on erilliset, lämpötilan tunnistavat sensorit, joiden ansiosta lämpötila pysyy tasaisena. Näin ei ole vaaraa, että ruoan maku tai koostumus kärsisi sen vuoksi, että elintarvikkeita säilytetään liian kylmässä tai lämpimässä.

Jääkaapin huippumalleissa (teräs KSV 36AI40, valkoinen KSV 36AW40) on useita hyödyllisiä ominaisuuksia, kuten kosteussäädöllä varustettu HydroFresh-laatikko, joka pitää hedelmät ja kasvikset tuoreina kaksi kertaa tavallista kauemmin. Valkoisessa, KSV 36VW40-mallissa on puolestaan CrisperBox-laatikko, joka säilyttää kasvisten rapeuden. Molemmat mallit ovat erittäin energiatehokkaita, sillä niiden energialuokka on A+++. Kaikissa malleissa on myös VitaControl-toiminto, joka pitää jääkaapin lämpötilan tasaisena älykkään sensoritekniikan ansiosta.

Tuote: Tuotenumero: Kuvanumero: Suositushinta:
Jääkaappi teräs, A+++         KSV36AI40 4934, 4936 1500 €
Jääkaappi valkoinen, A+++ KSV36AW40 4986, 4988 1400 €
Jääkaappi valkoinen, A+++ KSV36VW40 4943 1250 €

Uusien jääkaappien lisäksi Bosch lanseeraa niihin sopivat pakastinkaapit.

Lisätietoa energiatehokkaista Bosch-kodinkoneista sivustolta:

www.bosch-home.fi/green-technology-inside.html

Auta jääkaappia säästämään energiaa:

-        Älä laita koskaan lämmintä ruokaa jääkaappiin, vaan jäähdytä se ensin kylmävesihauteessa tai talvella rasiassa joko pihalla tai parvekkeella.

-        Sulata jäinen ruoka jääkaapissa, siten jääkaappi hyötyy jäisen ruoan kylmyydestä. Myös ruoan koostumus pysyy usein parempana, kun se sulatetaan hitaasti.

-        Varmista, että ovi sulkeutuu tiiviisti, ja vaihda tiivisteet aika ajoin.

Tuotetiedustelut:

Mari Hellman, BSH Kodinkoneet Oy

puh: 020 75 10 705

s-posti: mari.hellman@bshg.com

Lehdistömateriaali ja tuotekuvat:

Anne Rutanen, Star PR Group

puh: 09-62 24 004

s-posti: anne.rutanen@starprgroup.com

Painokelpoiset tuotekuvat ovat ladattavissa kuvapankista www.bosch-home.fi

Bosch-kodinkoneet ovat olleet innovatiivisen tekniikan, kestävän laadun ja luotettavuuden tae jo yli 75 vuoden ajan. Yhtiön perustajan, Robert Boschin, visio ”technology for life” on edelleen ajankohtainen, sillä Bosch-kodinkoneet tukevat kestävää kehitystä ja ihmisten arjen helpottamista. Myös kodinkoneiden muotoilu perustuu kestävään ajatteluun. Bosch-kodinkoneet on tänä päivänä yksi johtavista kodinkonemerkeistä Euroopassa. Kylmälaitteita, astian- ja pyykinpesukoneita, liesiä ja pienlaitteita myydään ympäri maailmaa. Bosch-kodinkoneiden ydinarvoihin kuuluu ihmisten ja luonnon arvostaminen, ja se heijastuu yrityksen energiatehokkaisiin, luonnonvaroja säästäviin ja kierrätystä tukeviin prosesseihin. Bosch valmistaa luotettavia, kulutusta kestäviä tuotteita, jotka helpottavat käyttäjänsä elämää.

Lisätietoa sivulla: www.bosch-home.fi