Kellogg’s® tukee Roosa nauha -kampanjaa jo toista kertaa Neljä erikoispakkausta mukana rintasyövänvastaisessa taistelussa

Kellogg’s® lahjoittaa jokaisesta lokakuun aikana myydystä Special K® Classic -pakkauksesta 20 senttiä Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjalle. Kampanjaa varten suunnitelluissa erikoispakkauksissa esiintyy neljä eri-ikäistä naista, jotka pitelevät toisiaan kädestä.  Tämä symboloi kampanjan teemaa ”Yhdessä saamme aikaan muutoksen”. Kellogg´s lahjoittaa kampanjan avulla yhteensä 10 000 euroa rintasyövänvastaiseen taisteluun.

Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä Suomessa ja siihen sairastuvien lukumäärä kasvaa tasaisesti. Joka vuosi noin 4500 suomalaisnaisella diagnosoidaan rintasyöpä. Tämä tarkoittaa sitä, että joka kymmenes nainen sairastuu rintasyöpään elinaikanaan. Kiitos tutkimustyön, tällä hetkellä noin 88 prosenttia sairastuneista on elossa viiden vuoden kuluttua sairauden toteamisesta. Kellogg’s on ylpeä saadessaan olla mukana tekemässä yhteistyötä Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjan kanssa jo toista kertaa.

Joka kymmenes suomalaisnainen sairastuu elinaikanaan rintasyöpään. Roosa nauha -kampanjan tukeminen on meille pitkäaikainen sitoumus, sillä on tärkeää, että rintasyöpätutkimus jatkuu. Mikäli osallistumme kaikki auttamiseen, haasteet pienenevät ja tulokset kasvavat. Tämän ajatuksen nostamme esiin myös Kellogg’sin motossa, joka on ”Yhdessä saamme aikaan muutoksen”, kertoo Charlotte Madsen, Kellogg’sin Pohjoismaiden markkinointijohtaja.

Neljä erikoispakkausta

Kellogg’s tuo markkinoille tämän vuoden Roosa nauha -kampanjaan neljä uutta pakkausta. Jokaisen pakkauksen kannessa esiintyy kädet sivuilleen levittänyt nainen. Kun pakkaukset sijoittaa vierekkäin, näyttää siltä, kuin naiset pitelisivät toisiaan käsistä.  Tämä symboloi teemaa ”Yhdessä saamme aikaan muutoksen”. Pakkauksen kääntöpuolella on kuva neljästä naisesta yhdessä, jossa kukin kertoo kokemuksistaan ja ajatuksistaan rintasyövästä.

Kampanjaa varten suunnitellut erikoispakkaukset Kellogg´s Special K Classic 500 g ovat myynnissä kaupoissa lokakuun ajan. Kuluttajahinta noin 3,90 EUR.

Kellogg’s ja Special K lyhyesti                                                                                                               Vuonna 1906 perustetun Kellogg’sin tuotteet esiteltiin Pohjoismaissa jo 1920-luvulla. Tänä päivänä se on maailman johtava murovalmistaja. Kellogg’s Special K lanseerattiin ensimmäisen kerran vuonna 1955. Tarjolla on neljä herkullista vaihtoehtoa: Kellogg’s Special K Classic, Kellogg’s Special K Fullkorn, Kellogg’s Special K Red Berries sekä Kellogg’s Special K Dark Chocolate & Strawberry. www.kelloggs.fi

Roosa nauha -kampanja lyhyesti

Roosa nauha on Syöpäsäätiön kampanja, joka kerää lokakuussa varoja rintasyöpätutkimukseen ja - neuvontaan. Syöpätutkimuksen avulla pystytään kehittämään sairauden ehkäisyä, diagnostiikkaa ja hoitoja. Kampanjan tuotolla tuetaan myös potilaille tarjottavaa syöpäneuvontaa. Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä Suomessa, lähes 4500 naista sairastuu siihen vuosittain. Roosa nauha -kampanja järjestetään Suomessa kahdeksatta kertaa. Lisätietoa kampanjasta: www.roosanauha.fi.

Lisätietoja: Charlotte Madsen, Pohjoismaiden markkinointipäällikkö, Kellogg’s, tel: +45 43 28 10 00, charlotte.madsen@kellogg.com

Kysymykset Syöpäsäätiön Roosa Nauha –kampanjasta: Kaija Laitinen, kaija.laitinen@cancer.fi, p. 09 1353 3276

Kuvat ja tuotenäytteet: Tiina Malinen, Star Public Relations, tiina.malinen@starpr.fi, p. 09 622 4004