PUMA ja Cedella Marley yhteistyöhön

Boston, MA (2. helmikuuta 2011) – Urheilu- ja lifestyle -merkki PUMA julkisti tänään tiedon, että muotisuunnittelija ja jamaikalaisen reggae-legendan Bob Marleyn tytär, Cedella Marley,  suunnittelee Jaimakan yleisurheilujoukkueen asut vuoden 2012 Lontoon olympialaisiin.  Asuja käyttää koko joukkue, muun muassa kolmikertainen olympiakultamitalisti, maailman nopein mies, Jamaikan Usain ”Lightning” Bolt. PUMAn kumppanuus Marleyn kanssa alleviivaa brändin pitkäaikaista sitoutumista Karibian kansaan, sen rikkaaseen kulttuuriperimään, musiikillisiin saavutuksiin sekä verrattomaan omistautumiseen yleisurheilulle.

“On todellinen kunnia saada suunnitella tämä mallisto sekä kotimaalleni että kotijoukkueelleni”, Cedella Marley sanoo. “Tämä ei ole suoranaisesti toteen käyvä unelma, sillä tällaisesta en ole koskaan uskaltanut edes haaveilla. Juoksin itsekin lukioaikoina ja olen suuri jamaikalaisurheilijoiden fani. On siis uskomatonta, että pääsen luomaan asut olympiaurheilijoillemme.”

PUMA on panostanut jamaikalaiseen yleisurheiluun pitkään ja laaja-alaisesti. Brändin tärkein keulakuva on kiistatta Usain Bolt, mutta PUMA on tukenut myös harrastetason yleisurheilua maassa jo vuodesta 2002. Maailma tulee seuraamaan Usain Boltia Lontoon kisoissa 2012 jännittäen, rikkooko hän ennätyksensä 100 ja 200 metrin matkoilla.

“En osaa kuvitella parempaa henkilöä suunnittelemaan joukkueemme asut olympialaisiin kuin Cedella, Usain Bolt sanoo. ”PUMA todella onnistui valitsemaan loistavan suunnittelijan, joka myös edustaa kansakuntamme henkeä Marleyn perheen perinnön voimin. Tulee olemaan kannustavaa juosta Lontoossa tämän energian ympäröimänä.”

##

BIOGRAFIA

Cedella Marley

Bob ja Rita Marleyn esikoinen, Cedella Marley on reggae-kuninkaallisten perillinen. Hän on todellinen monilahjakkuus, joka kaikilla osaamisalueillaan tuo kunniaa perheensä nimelle. Cedella on tunnustettu laulaja, monipuolinen kirjoittaja, uraauurtava muotisuunnittelija sekä visionäärinen yrittäjä.

Cedella tuli aluksi tutuksi maailmalle teini-ikäisenä esiintyessään veljiensä Ziggyn ja Stephenin kanssa The Melody Makers -yhtyeen riveissä. Yhtye menestyi ja kiersi maailmaa myyden miljoonia levyjä ja voittaen muun muassa kolme Grammy-palkintoa.

Cedella tasapainoili pitkään Melody Makersin kiertueaikataulujen, äitiyden sekä Marleyn perheen liiketoimien johtamisen välillä. Cedella toimii isänsä perustaman levy-yhtiön, Tuff Gong Internationalin toimitusjohtajana sekä myös voittoa tavoittelemattoman The Bob Marley -järjestön johtajana. Tärkeän osan Cedellan ajasta vie hänen oma tunnustusta kerännyt Catch A Fire -vaatemerkkinsä, joka nimettiin Bob Marleyn ensimmäisen albumin mukaan.

Catch A Fire -mallisto sisältää räätälöityjä, hienostuneella tavalla boheemeja takkeja, asusteita ja paitoja naisille. Catch A Fire -merkki on esiintynyt useissa huipputason muotilehdissä kuten Voguessa sekä Women’s Wear Dailyssa. Mallistoa myyvät suurien tavaratalojen kuten Nordstrom, Neiman Marcus ja Saks Fifth Avenue lisäksi lukuisat pienet putiikit.

Myös laulajantyö pitää Cedellan yhä kiireisenä muiden töiden ohella, sillä hän jatkaa myös levyttämistä. Hänen viimeisin singlensä, Lion Kingistä tuttu “Can You Feel the Love Tonight” oli mukana vuoden 2010 The Disney Reggae Club -julkaisulla. Hän työstää parhaillaan debyyttialbumiaan, jonka tuottaa hänen veljensä Ziggy ja  Stephen.

Vaikka Cedellalla on useita runsaasti aikaa vaativia projekteja ja rooleja, joiden välillä hän tasapainoilee,  rajattoman luovuutensa ansiosta hän ei kuitenkaan koskaan ole jäänyt aiempien saavutustensa vangiksi.

”En usko, että koskaan saavutan tilaa, jossa voin todeta: Tässä tämä nyt oli. En yksinkertaisesti ole sen tyyppinen ihminen”, hän sanoo. ”Pyrin aina löytämään uusia aluevaltauksia.”

##

Lisätiedot: