PUMA ja Intersport hyväntekeväisyysyhteistyöhön Planin kanssa

PUMA on yksi maailman suurimmista afrikkalaisen jalkapallon tukijoista. Vuoden 2010 jalkapallon maailmanmestaruuskilpailut pelataan Etelä-Afrikassa 11.6. - 11.7.2010. Jalkapallon MM-kisojen ja afrikkalaisen jalkapalloilun kunniaksi PUMA lahjoittaa osan Intersportissa myytävien Instinct-pallojen hinnasta Kamerunin lapsille. Lahjoitukset tehdään yhteistyössä Plan Suomen kanssa.

”Halusimme tehdä hyvää ja auttaa vähäosaisia lapsia jalkapallon huippuvuotena. Mahdollisuus avautui yhteistyössä Plan Suomen kanssa Kameruniin, joka on PUMAlle tärkeä jalkapalloilumaa. PUMAn jalkapallon kasvo ja yksi maailman tunnetuimmista afrikkalaispelaajista Samuel Etoó on varttunut Kamerunissa. Hän toimii loistavana esimerkkinä kaikille Kamerunin lapsille, jotka haaveilevat kansainvälisestä urasta jalkapalloilijana”, PUMAn markkinointipäällikkö Sanna Hautala sanoo. “Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia yhteistyöstämme. Yhdessä PUMAn kanssa voimme tarjota kuluttajille helpon tavan tukea työtämme Kamerunissa. Kampanjayhteistyö PUMAn kanssa on hieno alku pitkäkestoiselle kumppanuudelle. Se, että PUMA on ollut jo vuodesta 1997 Kamerunin maajoukkueen virallinen sponsori, on luonteva pohja Planin Kamerunin hankkeiden tukemiselle. Uskomme yhteistyön antavan myös PUMAlle mahdollisuuden rakentaa yhteiskuntavastuutaan heille luontevassa ympäristössä”, Planin yritysyhteistyön päällikkö Liisa Kuvaja kertoo. ”Arvostamme Plan-yhteistyötä, ja olemme tyytyväisiä, että saimme PUMAn kanssa mahdollisuuden auttaa”, toteaa markkinointipäällikkö Markku Toponen Intersport Finland Oy:stä. PUMA Instinct -pallo on saatavana yksinoikeudella Intersport-myymälöistä kautta maan. Kampanjahinta on 14,90 EUR. Lisätietoja yhteistyöstä ja kampanjasta www.intersport.fi/puma Yhteistyön lisäksi PUMA järjestää Love = Football -kiertueen Intersportin kanssa. Kiertueesta koituneet lahjoitukset ohjataan PLAN Suomen kautta Kamerunin lapsille. Tapahtumassa voi testata omia taitojaan veto- ja pomputtelukilpailussa uusilla PUMA Powercat -futiskengillä. Kiertueen aikataulut: Kuopiossa perjantaina 23.4. klo 14-19 @ Kuopion tori Turussa lauantaina 24.4. klo 12-16 @ Yliopistonkatu Helsingissä lauantaina 15.5. klo 10-15 @ Lasipalatsin aukio Lisätietoja kiertueesta: www.plan.fi Contact: Sanna Hautala PUMA Finland Oy 045 657 5533 sanna.hautala@puma.com Samuel Etoó Samuel Etoó on yksi maailman parhaimmista hyökkääjistä ja ylivoimaisesti tunnetuin afrikkalainen pelaaja. Hänet on valittu kolme kertaa Afrikan vuoden pelaajaksi (2003-2005). Etoó on yksi Kamerunin maajoukkueen tähtipelaajista. Hänen uransa alkoi 15-vuotiaana, jolloin Real Madrid teki siirtosopimuksen hänen kanssaan Mallorcaan. Vuodet Mallorcalla kasvattivat hänet todelliseksi tähtipelaajaksi, jonka jälkeen Etoó oli valmis Real Madridin edustusjoukkueen riveihin vuonna 2000. Real Madridissa Etoósta kehittyi seuran kautta aikojen paras maalintekijä. Neljä vuotta myöhemmin hän siirtyi FC Barcelonaan riveihin, jossa hän pelasi viisi vuotta ja teki loistavan uran. Hänet palkittiin 2006 UEFA Champions -liigan parhaana hyökkääjänä. Vuodesta 2009 hän on pelannut Inter Milanissa. Pelityyliltään Etoó on suoraviivainen, nopea ja voimakas. Hänellä on Georgette -vaimonsa kanssa kolme lasta: Etienne, Maelle ja Siena. Perhe asuu Pariisissa. PUMA PUMA is one of the world’s leading sport lifestyle companies that designs and develops footwear, apparel and accessories. It is committed to working in ways that contribute to the world by supporting Creativity, SAFE Sustainability and Peace, and by staying true to the principles of being Fair, Honest, Positive and Creative in decisions made and actions taken. PUMA starts in Sport and ends in Fashion. Its Sport Performance and Lifestyle labels include categories such as Football, Running, Motorsports, Golf and Sailing. Sport Fashion features collaborations with renowned designer labels such as Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro and Sergio Rossi. The PUMA Group owns the brands PUMA and Tretorn. The company, which was founded in 1948, distributes its products in more than 120 countries, employs more than 9,000 people worldwide and has headquarters in Herzogenaurach/Germany, Boston, London and Hong Kong. For more information, please visit www.puma.com Plan Plan uskoo lapsiin. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937, Suomessa toiminta alkoi 1998. Plan on kehitysyhteistyöjärjestö, joka toimii 66 maassa ja parantaa kehitysmaiden lasten elämää pysyvästi. Työn tärkeimpiä rahoittajia ovat PlanKummit, ulkoasiainministeriö ja yritykset. Lisätietoja: www.plan.fi