Reimalle hyvä tulos taantumasta huolimatta

Pohjoismaiden johtavan lasten ulkoiluvaatevalmistajan Reima Oy:n menestys jatkuu. Yhtiön lastenvaateliiketoiminnan liikevaihto vuonna 2009 oli lähes 39,3 miljoonaa euroa, mikä on 0,9 miljoonaa euroa enemmän kuin vertailukelpoinen liikevaihto edellisvuonna. Liiketoiminnan tulosta kertyi 4,96 miljoonaa euroa (4,7 milj. eur. v. 2008). Vuoden 2009 lopulla Reima Oy:n omavaraisuusaste oli 55 prosenttia.

”Tärkeimmät hyvään tulokseen vaikuttaneet tekijät ovat olleet itämyynnin kasvu ja onnistunut tuotantoprosessien ja logistiikan hallinta. Saamme olla tyytyväisiä myös alanvalintaamme. Vaikka lastenvaatebisnes onkin haastavaa, se ei ole ihan niin suhdanneherkkä kuin monet muut alat”, toteaa Reima Oy:n toimitusjohtaja Christopher Silcowitz. Reima kansainvälistyy voimakkaasti Reima aloitti viime vuonna Venäjään suuntautuvan viennin kasvattamisen, minkä seurauksena yhtiöllä on nyt oma myyntikonttori Moskovassa. Myös Tanskan Kööpenhaminaan on perusteilla oma toimisto. Kun lisäksi otetaan laskuihin kaksi tuotantoa koordinoivaa ja valvovaa konttoria Kiinassa, voidaan todeta yhtiön kansainvälistymisen lähteneen vauhdikkaasti käyntiin. ”Venäjä on edelleen tärkein kasvumarkkinamme. Lähivuodet näyttävät, kuinka hyvin onnistumme siellä täyttämään kuluttajien Reimalle asettamat odotukset. Reima®-tuotteitahan vietiin Neuvostoliittoon aikoinaan melkoisia määriä, ja merkki on siellä tunnetuimpien lastenvaatemerkkien joukossa, vaikka markkinaosuutemme onkin vielä toistaiseksi pieni. Venäläiset kuitenkin arvostavat korkeaa laatua ja ymmärtävät myös hyvän designin arvon, ja näiltä osin tarjontamme kyllä on kohdallaan”, toimitusjohtaja Silcowitz muistuttaa. Lisätietoja: toimitusjohtaja Christopher Silcowitz, puh. 040 747 9871 Reima on vuonna 1944 toimintansa aloittanut johtava pohjoismainen lastenvaatevalmistaja, jonka pääkonttori on Kankaanpäässä. Reima-konsernin koko liikevaihto vuonna 2009 oli noin 39 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä Suomessa on lähes 100 ja ulkomailla 20. Yhtiön tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reima Oy:n tuotemerkkejä ovat myös Lassie® ja Tutta®. Kaikkien Reima®-tuotteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus, luotettavuus ja innovatiivisuus. Reima®-tuotteiden testauksesta vastaa maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset.