SB12 duo® – raikas hengitys ja vahvat hampaat

Yhä useammat hoitavat hampaitaan ja suutaan harjauksen lisäksi suunhoitovalmisteilla. Tuore tutkimus* osoittaa, että useimmat suuveden käyttäjät pyrkivät huuhtelemalla ehkäisemään hampaiden reikiintymistä sekä saamaan raikkaamman hengityksen. Tutkijat arvioivat, että monet suuvedet eivät kuitenkaan tehoa kuluttajien olettamalla tavalla. Nyt lanseerattava SB12 duo® on uusi suunhoitovalmiste, joka vahvistaa hampaita kariesta vastaan harjauksen jälkeen ja raikastaa hengityksen 12 tunnin ajaksi.

- Fluorihammastahna on tärkein suoja kariesta vastaan kaiken ikäisille, sanoo kariestutkimuksen professori Dowen Birkhed Göteborgin Sahlgrenska Akademista. Siksi on tärkeää, että välittömästi hampaiden harjauksen jälkeen käytetty suunhoitovalmiste sisältää riittävästi fluoria, jottei hammastahnan sisältämän fluorin vaikutus huuhtoudu pois. Osa markkinoilla olevista suunhoitovalmisteista sisältää valitettavan vähän fluoria, osa ei lainkaan. Olemme viimeisen vuoden aikana tehneet mittavaa tutkimusta osastollamme tämän aiheen ympärillä, Dowen Birkhed kertoo. Toivomme, että tärkeät tutkimustulokset julkaistaisiin pian tieteellisissä julkaisuissa, jatkaa Birkhed. Nyt lanseerattava SB12 duo® on uusi suunhoitovalmiste, joka raikastaa hengityksen 12 tunniksi ja vahvistaa hampaiden suojaa reikiintymistä vastaan. - Välittömästi harjauksen jälkeen käytettynä SB12 duo® vahvistaa hammastahnan fluorisuojaa sekä hammaskiilteessä että mahdollisesti paljastuneissa juuripinnoissa, Dowen Birkhed sanoo. SB12-suunhoitovalmisteet perustuvat ainutlaatuiseen patentoituun koostumukseen sinkkiä ja klooriheksidiiniä. Ne neutraloivat uloshengitysilman epämiellyttävän hajuisia kaasuja. Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että valmiste tehoaa nopeasti ja pitää hengityksen raikkaana pitkään. Uusi SB12 duo® antaa lisäksi vahvan suojan reikiintymistä vastaan. - Ihmisille, joilla on lisääntynyt karieksen riski, suosittelemme suunhoitoainetta, joka sisältää 0,2 % natriumfluoridia (NaF). Se vahvistaa tavallisen fluorihammastahnan vaikutusta, sanoo professori Birkhed. SB12 duon ja korkeamman fluoripitoisuuden käytössä on siten kaksi etua: 1) saavutetaan parempi suoja kariesta vastaan, 2) päivittäin käytettynä hengitys raikastuu. SB12 duon käyttö Suuta huuhdellaan SB12 duolla 0,5-1 minuutin ajan, jonka jälkeen neste sylkäistään pois. SB12 duo® sopii aikuisille sekä yli 12-vuotiaille lapsille. SB12 on kehitetty Oslon Yliopistossa ja se on tieteellisesti testattu. Uusi SB12 duo® on ainutlaatuinen suuvesi, joka vahvistaa hampaiden suojaa reikiintymistä vastaan ja raikastaa hengityksen 12 tunniksi samalla huuhtelukerralla. Suositushinta: 14,90 EUR * Nepa 2009 Lisätietoa tuotteesta: Mirja Pokkinen, Antula Healthcare AB, p. 0400 247 028, s-posti: mirja.pokkinen@antula.com Kuvat ja tuotenäytteet: Tiina Malinen, Star Public Relations, p. 044 535 7481, s-posti: tiina.malinen@starpr.fi