Uusi tutkimus vahvistaa tieteellisessä julkaisussa: SB12 ehkäisee pahanhajuista hengitystä 12 tuntia

Brittiläisen tieteellisen julkaisun Journal of Dental Healthin toukokuun numerossa esitellään kliininen tutkimus, jossa selvitettiin SB12-suunhoitoaineen vaikutusta uloshengityksen laatuun. Oslon yliopistossa toteutettu tutkimus osoittaa, että SB12-suunhoitoaineen vaikutus pahanhajuiseen hengitykseen on vähintään 12 tuntia. SB12 on siten ainoa päivittäiseen käyttöön tarkoitettu pitkäkestoinen suunhoitoaine, jonka pitkäaikainen vaikutus pahanhajuiseen hengitykseen on todistettu julkaistussa tutkimuksessa.

Suunhoitoaineiden tultua markkinoille keskustelu niiden tehosta on ollut vilkasta. Tutkimustyö pahanhajuisen hengityksen ja SB12:n ympärillä on jatkunut usean vuoden ajan. Tuotteen 12 tunnin vaikutus on todettu sekä nyt julkaistussa tutkimuksessa että muissakin tieteellisissä julkaisuissa. Mikään muu suunhoitoaine ei ole yltänyt vastaavaan aiemmin. - Tutkimustyö SB12:n ympärillä on jatkunut usean vuoden ajan, ja me voimme ilolla todeta, että meillä on monta tyytyväistä asiakasta, jotka vahvistavat tuotteen korkean laadun. Se, että tieteellinen julkaisu esittelee tutkimustulokset, on luonnollisesti vielä mukavampaa ja antaa entistä enemmän painoarvoa tuotelupauksellemme, sanoo Mirja Pokkinen, Antula Healthcare AB:n Suomen myyntipäällikkö. Tietoa tutkimuksesta Oslon yliopiston tuore tutkimus perustuu säännöllisiin suussa muodostuvien rikkikaasujen mittauksiin, jotka aiheuttavat pahanhajuista hengitystä. Koehenkilöt testasivat viiden päivän ajan uloshengitystään 12 tuntia SB12:n käyttämisen jälkeen. Koehenkilöt eivät nauttineet testikerroilla ruokia tai juomia, eivätkä käyttäneet muita suuhygieniatuotteita. Tulokset osoittavat, että SB12:n patentoidulla yhdistelmällä sinkkiä ja klooriheksidiiniä on kiistaton pahanhajuista hengitystä ehkäisevä vaikutus, joka kestää 12 tunnin ajan. Rikkikaasujen määrä uloshengityksessä pienenee noin 70 prosenttia. Tutkimus vahvistaa myös, että SB12 ei aiheuta hampaiden värjääntymistä. Tutkimus löytyy kokonaisuudessaan brittiläisestä Journal of Dental Health –julkaisusta. SB12-suunhoitoaine vaikuttaa aineisiin ja prosesseihin, jotka aiheuttavat pahanhajuista hengitystä. SB12 sisältää myös fluoria, joka vahvistaa hammaskiillettä. SB12:ta myydään apteekeissa. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.sb12.fi Lisätietoa tuotteesta: Mirja Pokkinen, Antula Healthcare AB, p. 0400 247 028, s-posti: mirja.pokkinen@antula.com Kuvat ja tuotenäytteet: Tiina Malinen, Star Public Relations, p. 044 535 7481, s-posti: tiina.malinen@starpr.fi