Uutuusastianpesukone on tehokas tilansäästäjä

Uusi Siemens speedMatic45 säästää tehokkaasti tilaa pienissä keittiössä ja yltää samalla erinomaisiin pesutuloksiin. Pienestä koostaan huolimatta uusi Siemens-astianpesukone täyttää valmistajan korkeat suorituskykyyn liittyvät vaatimukset. SpeedMatic45-astianpesukoneet sisältävät, 60 cm leveiden Siemens-astianpesukoneiden lailla, ainutlaatuisia teknisiä innovaatioita, edistyksellisiä toimintoja ja optimaaliset pesuominaisuudet.

Astianpesukoneen tehokkaat ulkoiset mitat eivät enää tarkoita tinkimistä toiminnallisissa ominaisuuksissa. Ainoa ero 60 cm leveisiin astianpesukoneisiin on enää koko, sillä speedMatic45 on varustettu samalla tekniikalla ja suorituskyvyllä. Näin myös pienemmissä keittiöissä ja talouksissa voidaan nauttia korkealaatuisesta astianpesuavusta.

– Kun tilaa ei ole paljoa jokainen senttimetri on arvokas, etenkin keittiöissä. SpeedMatic45-sarjan astianpesukoneet hyödyntävät jokaisen senttimetrin tehokkaimmalla tavalla, minkä ansiosta ne ovat optimaalisia pienissä keittiöissä ja talouksissa, toteaa markkinointipäällikkö Kristiina Pakarinen, BSH Kodinkoneet Oy:stä.

Täysi teho pienessä tilassa

Astianpesukoneeseen menee kymmenen vakioastiastoa. Ylin kori, Siemens varioDrawer, on optimoitu aterimille, salaatinottimille, kauhoille sekä muille pienemmille astioille. Käytännöllinen intensiveZone-toiminto mahdollistaa erittäin likaisten patojen pesemisen samaan aikaan herkkien lasien kanssa, sillä se jakaa suihkuvarsien suihkutuspaineen sekä lämpötilan toivotulla tavalla ylä- ja alakorin välillä. VarioSpeed-toiminnon avulla pesuaikaa saa lyhennettyä jopa 50 prosentilla ilman että pesutulos kärsii.

Säästää sekä energiaa että vettä

Korkean suorituskyvyn lisäksi speedMatic45 on säästeliäs energiankulutuksessa ja omaa näin energialuokituksen A++. Se kuluttaa 40 prosenttia vähemmän energiaa verrattuna A-luokan astianpesukoneisiin. Astianpesukoneen käyttö vähentää vedenkulutusta. Yhteen pesukertaan kuluu vain noin yhdeksän litraa vettä kun taas vastaavaan pesutuloksen yltämiseksi käsin pestessä kuluu jopa 40 litraa. Muiden Siemens-astianpesukoneiden lailla speedMatic45-uutuudet ovat myös erittäin hiljaisia. Ainutlaatuisen IQ-drive -moottorin ansiosta astianpesukoneiden työskentelystä aiheutuva ääni pysyy 44 desibelin tasolla, mikä on vähemmän kuin tietokoneen työskentelyääni.

speedMatic45-astianpesukoneet ovat muotoilultaan erittäin tyylikkäitä ja ovat integroitavissa muuhun keittiösisustukseen. Astianpesukone on saatavilla valkoisena, teräspintaisena sekä kokonaan kalustepeitteisenä.

Tuote: speedMatic, 45 cm            Tuotenumero: SR 45T590SK                       Kuluttajahinta: 942,50 EUR

Elina Lehtola, elina.lehtola@starprgroup.com