• StepOne Tech Oy/

Suomalainen cleantech-yritys keräsi 2,7 miljoonan euron kasvurahoituksen – rekrytoi pian uusia työntekijöitä

Report this content

Yritykseen sijoittivat muun muassa suomalainen Impact Venture Builder -rahasto Fiil Good sekä amerikkalainen C2V Venture Capital -rahasto. Myös yhtiön työntekijät ja alihankkijat osallistuivat rahoituskierrokseen.

Vuonna 2012 perustettu StepOne Tech Oy valmistaa etanolikonversiolaitteita liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi. Yritys kasvatti liikevaihtoaan yli 300 prosenttia viime vuonna. Tähän vaikutti erityisesti nopeasti lisääntynyt kysyntä kansainvälisillä markkinoilla. Suurin osa yrityksen liikevaihdosta tulee tällä hetkellä Ranskasta, jossa uusiutuvan etanolin käyttöön siirtymistä tuetaan monella eri tavalla.

StepOne Techin seuraava askel on lähteä hakemaan huomattavaa, uutta kasvua Yhdysvalloista. Markkina on merkittävä, sillä Yhdysvalloissa on yli 200 miljoonaa ajoneuvoa, jotka sopivat yhteen yhtiön valmistaman teknologian kanssa.

Kansainvälisen kasvun lisäksi yhtiö panostaa tuotekehitykseen ja henkilöstöresursseihin. Tällä hetkellä StepOne Tech työllistää 20 henkeä Pirkanmaalla sekä epäsuorasti useita henkilöitä alihankkijoillaan. Yrityksen työntekijämäärä nelinkertaistui viime vuonna ja nyt suunnitelmana on jatkaa rekrytointeja nopean kansainvälisen kasvun tukemiseksi.

”Olemme alamme teknologiajohtaja, ja tuotteemme valmistetaan Suomessa. On mahtavaa, että voimme nyt työllistää yhä enemmän ihmisiä kotimaassamme ja samalla vaikuttaa entistä vahvemmin liikenteen päästöjen alentamiseen globaalisti”, iloitsee yhtiön toimitusjohtaja Tuomo Isokivijärvi.

StepOne Techin missiona on tarjota kaikille autoilijoille mahdollisuus vaikuttaa omaan hiilijalanjälkeen tulotasosta tai asuinpaikasta riippumatta. Yhtiön eFlexFuel-teknologialla on ajettu jo yli 300 miljoonaa kilometriä 15 000 autolla ja yli 20 eri maassa. Samalla on korvattu noin 30 miljoonaa litraa fossiilisia polttoaineita uusiutuvilla.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Tuomo Isokivijärvi