StepStone onnistui toimintansa tehostamisessa

Report this content

StepStone onnistui toimintansa tehostamisessa Liiketulos positiivinen Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa StepStone on onnistunut toimintojensa uudelleenorganisoinnissa ja tehostamisessa. Kuluneella katsauskaudella konserni saavutti positiivisen liiketuloksen Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa. Yhtiön johto arvio koko konsernin saavuttavan positiivisen liiketuloksen vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä. Pohjoismaisen toiminta-alueen eli Norjan, Ruotsin, Tanskan ja Suomen liikevaihto oli katsauskaudella 2,2 miljoonaa euroa. Sekä käyttökate (EBITDA) että liiketulos (EBIT) olivat positiivisia, 108 000 euroa ja 26 000 euroa. "Olemme erittäin tyytyväisiä Pohjoismaiden kehitykseen. Tanska on osoittanut tuloskykynsä jo aiemmin, mutta tällä katsauskaudella koko toiminta-alueen liiketulos oli positiivinen", kertoo Nordic Managing Director Anders Fritz-Carlsen. StepStone-konsernin katsauskauden liikevaihto oli 8,5 miljoonaa euroa ja käyttökate (EDIT) 2 miljoonaa euroa tappiollinen. Katsauskauden lopussa konsernin likvidit kassavarat oli 27,8 miljoonaa euroa. Eurooppalaisten rekrytointimarkkinoiden epävarmuus jatkui kuluneella katsauskaudella työttömyyden lisääntyessä ja avoimien työpaikkojen vähentyessä. Heikoista työllisyyden kehitysnäkymistä huolimatta online- rekrytointimarkkinat vaikuttavat vakiintuneen. StepStonen uraportaalin trafiikkiluvut ja avoimien työpaikkojen määrä portaalissa säilyivät edellisen vuosineljänneksen tasolla. "Olemme säilyttäneet asemamme Euroopan johtavana online-rekrytointiin erikoistuneena yrityksenä. Tehostimme toimintaamme säilyttäen kuitenkin korkean asiakaspalvelutason ja tunnettuuden kohderyhmämme keskuudessa. StepStonen vahva ja tunnettu brandi on hyvä perusta tulevaisuudellemme", jatkaa Anders Fritz-Carlsen. Edellisen vuosineljänneksen aikana tehdyt tehostamistoimenpiteet ovat alentaneet StepStone-konsernin kulurakennetta merkittävästi, noin 60 prosentilla. Yhtiö säilyttää tulevaisuutta koskevat ennusteensa ennallaan ja arvioi koko konsernin yltävän positiiviseen liiketulokseen vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä. Lisätietoja: Osavuosikatsauksen aineisto on saatavissa osoitteessa www.stepstone.com/ir. Nordic Managing Director Anders Fritz-Carlsen Puhelin +45 72 25 15 15 tai +45 25 10 15 15 anders.fritzcarlsen@stepstone.dk Taustatietoa: StepStone-konserni StepStone on eurooppalainen ura- ja rekrytointiportaali, joka tarjoaa yli 60 000 avointa työpaikkaa eri puolilla Eurooppaa. StepStone tarjoaa palveluitaan yli kymmenessä Euroopan maassa: Belgiassa, Luxemburgissa, Saksassa, Alankomaissa, Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Suomessa StepStone toimii paikallisesti ja Ranskassa, Italiassa, Itävallassa, Sveitsissä, Portugalissa sekä Isossa-Britanniassa puolestaan yhteistyökumppaneiden välityksellä. Maakohtaisten sivustojen lisäksi StepStone tarjoaa kansainväliseen rekrytointiin erikoistuneet palvelusivut. StepStonen ura- ja rekrytointiportaalissa vierailee keskimäärin miljoona eri kävijää viikossa. StepStone Finland Suomessa toiminta käynnistyi 1.7.2000, ja osoitteessa www.stepstone.fi sijaitseva uraportaali avautui 12.9.2000. Taloustutkimuksen Web Trafic Monitor -mittauksen mukaan StepStonen Suomen uraportaalissa vierailee keskimäärin noin 80 000 eri kävijää kuukaudessa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT00290/wkr0002.pdf