• Stockmann./

Inditex-yhtymä Ja Stockmann Sopivat Zara-myymälöiden Avaamisesta Venäjällä, Suomeen Kaksi Uutta Zara-myymälää

INDITEX-YHTYMÄ JA STOCKMANN SOPIVAT ZARA-MYYMÄLÖIDEN AVAAMISESTA VENÄJÄLLÄ, SUOMEEN KAKSI UUTTA ZARA-MYYMÄLÄÄ Maailmanlaajuisen Zara-ketjun omistaja Inditex-yhtymä ja Stockmann ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen Zara-ketjun viemisestä Venäjälle. Sopimuksella Stockmann saa franchising-oikeudet Venäjän federaation alueelle ja avaa aluksi Zara-myymälän Mega-kauppa-keskuksessa Moskovassa. IKEAn rakennuttamasta Megasta tulee Venäjän suurin kauppakeskus, jonka myyntipinta-ala on noin 150 000 neliömetriä. Ensi keväänä Megassa avattavan Zara-myymälän pinta-ala on noin 1 800 neliömetriä. Se myy sekä naisten, miesten että lasten vaatteita. Stockmann avaa keväällä Zara-myymälät myös Turussa ja Helsingin Itäkeskuksessa. Turun myymälä sijoittuu Hansa-kortteliin Stockmannin tavaratalon tuntumaan. Tavaratalon osastoja siirretään Zaran paikalta uusiin tiloihin Hansa-korttelissa. Itäkeskuksen myymälä tulee sijaitsemaan kauppakeskuksen uusimmassa osassa Piazzan varrella. Kummankin uuden myymälän myyntipinta-alaksi tulee noin 1 200 neliömetriä. Suomen ensimmäinen Zara-myymälä avattiin huhtikuussa Helsingin Aleksanterinkadulla. Zara-myymälät sijaitsevat Euroopan, Amerikan, Aasian ja Lähi-Idän suurimpien kaupunkien parhailla liikepaikoilla ja ostoskeskuksissa. Inditex kuuluu maailman suurimpiin muotivaatteiden vähittäismyyjiin. Vuonna 2001 sen liikevaihto oli 3 246 miljoonaa euroa ja nettovoitto 340 miljoonaa euroa. Inditexin kuudella ketjulla (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius ja Oysho) on kaikkiaan 1 445 myymälää 43 maassa, ja se työllistää yli 27 000 ihmistä. Lisätietoja: Stockmann: tavarataloryhmän johtaja Jukka Hienonen, puh. (09) 121 5230 tai 050 388 9670 Inditex: tiedotusosasto, puh. +34 981 185 400 STOCKMANN Oyj Abp Hannu Penttilä toimitusjohtaja JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00410/wkr0002.pdf