Stockmannin Ensimmäisen Vuosipuoliskon Tuloksen Arvioidaan Paranevan Selvästi

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 17.6.2002 klo 12.00 STOCKMANNIN ENSIMMÄISEN VUOSIPUOLISKON TULOKSEN ARVIOIDAAN PARANEVAN SELVÄSTI Stockmann-konsernin toisen vuosineljänneksen sekä ensimmäisen vuosipuoliskon voiton ennen satunnaisia eriä arvioidaan olevan selvästi viimevuotista parempi. Konsernin tuloksen parantuminen johtuu toiminnallisen tuloksen paranemisesta ennen kaikkea Seppälä-ryhmässä; liiketoiminnan muut tuotot tulevat olemaan jonkin verran suuremmat kuin viime vuoden vastaavana aikana. Koska valtaosa tuloksesta kertyy vuoden viimeisellä neljänneksellä, koko vuoden tulosarvio, jonka mukaan voitto ennen satunnaisia eriä on parempi kuin edellisenä vuonna, säilyy ennallaan. Pääomien vapauttamiseen tähtäävän strategiansa mukaisesti Stockmann myy Hobby Hallin käytössä olevat Vantaalla sijaitsevat logistiikkakiinteistöt Nordea Henkivakuutus Suomi Oy:lle. Kauppojen yhteenlaskettu arvo on 32,2 miljoonaa euroa. Stockmann vuokraa myydyt kiinteistöt uudelta omistajalta Hobby Hallin käyttöön pitkäaikaisin vuokrasopimuksin. STOCKMANN Oyj Abp Hannu Penttilä toimitusjohtaja JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00450/wkr0002.pdf