Merkkivaatteiden kierrätysmahdollisuus Stockmannin kaikkiin tavarataloihin

Stockmann aloittaa yhteistyön käytettyjä merkkivaatteita asiakkaiden puolesta myyvän Emmy-verkkokaupan kanssa. Jokaiseen Stockmannin tavarataloon tulee helmikuun loppuun mennessä Emmyn keräyspiste, jonne asiakkaat voivat tuoda tarpeettomaksi jääneitä merkkivaatteitaan myytäväksi Emmyn verkkokaupassa.

Emmy ottaa myyntiin hyväkuntoisia lasten, naisten ja miesten merkkivaatteita, -kenkiä ja -asusteita. Myytäväksi käyvät sekä sisä- että ulkovaatteet.

Palvelun kautta ansaitut myyntituotot maksetaan asiakkaan pankkitilille tai asiakas voi valita Stockmann-lahjakortin, johon Stockmann tarjoaa 10 prosentin lisäedun. Halutessaan tuoton voi myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen Emmyn kautta.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme uusia arkea helpottavia palveluita ja edistää samalla kiertotaloutta. Vaatteiden kierrättäminen on ympäristöystävällistä, mutta se voi olla aikaa vievää. Valitsimme kumppaniksemme Emmyn, koska se on vaivaton ’avaimet käteen’ -palvelu. Emmy hinnoittelee, valokuvaa, myy ja lähettää asiakkaan toimittamat vaatteet hänen puolestaan”, CSR Manager Johanna Stenbäck kertoo.

Stockmannilla keräyspisteet löytyvät pääsääntöisesti lastenosaston yhteydestä, sillä etenkin lastenvaatteiden kierrättäminen on monelle jo tuttua. ”Laadukas vaate kestää monta käyttäjää. Hyvää vaatetta ei kannata heittää pois, sillä kierrättämällä siitä on enemmän iloa ja hyötyä. Esimerkiksi Stockmannilla pian myyntiin tulevat suomalaiset lastenvaatebrändit Mainio ja Metsola, sekä jo aiemmin suosioon nousseet GuGGuu, Vimma ja Papu ovat suosittuja myös Emmyn verkkokaupassa”, Stenbäck jatkaa.

Emmyn palvelun taustalla on halu muuttaa kulutustottumuksia kestävämpään suuntaan. ”Ihmiset ovat valmiita maksamaan laatuvaatteista, jos tiedossa on vaivaton keino löytää vaatteille uusi koti ja samalla mahdollisuus saada ’omansa pois’ käypään hintaan. Tällöin myös tekstiilijätteen määrä vähenee ja kierrätys toteutuu kaikkein parhaiten, eli ehjän vaatteen uusiokäyttönä. Emmyn tavoitteena on lähivuosina kasvaa Euroopan suurimmaksi käytettyjen merkkivaatteiden kaupaksi, ja Stockmann-yhteistyö on etenkin Suomen osalta merkittävässä roolissa”, toteaa Emmyn toimitusjohtaja Juha Mattsson, joka liittyi hiljattain mukaan tiimiin kasvua kiihdyttämään.

Lisätiedot:

CSR Manager Johanna Stenbäck, Stockmann

Toimitusjohtaja Juha Mattsson, Emmy-verkkokauppa

Lisätietoja yhteistyöstä stockmann.com-verkkosivuilla

Emmy on suomalainen verkkokauppa, joka avattiin tammikuussa 2015. Emmyn toimintaperiaatteena on kierrättää käytettyjä merkkivaatteita mahdollisimman helposti. Yrityksen idea lähti perustajiensa Hanna Aution ja Markus Rautopuron omista tarpeista. Etenkin lapsiperheissä vaatteita poistuu jatkuvasti käytöstä lasten kasvaessa eikä vanhemmilla ole arjen keskellä aikaa myydä vanhoja vaatteita kirpputorilla tai verkossa. Emmyn kautta laadukkaat vaatteet kierrätetään käyttäjältä toiselle. Ostajat voivat tehdä palvelun avulla edullisia löytöjä laatumerkeistä, joten aina ei tarvitse ostaa uutta. Emmy ottaa myyntiin hyväkuntoisia ja kaikenkokoisia lasten, naisten ja miesten merkkivaatteita sekä kaikenmerkkisiä äitiysvaatteita, sekä ja ammattimaisesti ommeltuja tai neulottuja käsityöläisten vaatteita ja asusteita. Tarkemmat tiedot myyntiin soveltuvista merkeistä sekä ohjeet löytyvät Emmyn verkkosivuilta Emmy.fi.

Emmyn kierrätyspisteen tunnistaa pinkistä väristä.

Avainsanat: