Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotuksen mukainen muutos Stockmannin hallituksen kokoonpanossa

STOCKMANN Oyj Abp, Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus 18.3.2020 klo 17.15 EET

Vallitsevan koronavirustilanteen sekä Suomen hallituksen 16.3.2020 ilmoittamien, muun muassa julkisia kokoontumisrajoituksia koskevien päätösten seurauksena Stockmann päätti 17.3.2020 perua keskiviikkona 18.3.2020 kokoon kutsutun varsinaisen yhtiökokouksensa. Stockmann kutsuu koolle varsinaisen yhtiökokouksen myöhemmin.

Stockmann Oyj Abp:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan 27.1.2020 julkistetussa varsinaiselle yhtiökokoukselle tehdyssä ehdotuksessa hallituksen jäsen Peter Therman ilmoitti, että hän ei enää ole käytettävissä uudelleenvalintaan varsinaisessa yhtiökokouksessa. Hallituksen jäsen Eva Hamilton ilmoitti 26.2.2020 nimitystoimikunnalle, että myöskään hän ei enää ole käytettävissä uudelleenvalintaan varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Koska Stockmannin Oyj Abp:n yhtiökokous on 17.3.2020 julkaistun ilmoituksen mukaisesti  peruutettu, hallituksen jäsenet Peter Therman ja Eva Hamilton jättävät tänään paikkansa eroamalla Stockmannin hallituksesta. Näin ollen Stockmannin hallitus muodostuu huomisesta lähtien kuudesta jäsenestä seuraavaan yhtiökokoukseen saakka:
Stefan Björkman, Esa Lager, Leena Niemistö, Lauri Ratia, Tracy Stone ja Dag Wallgren.

Esa Lager toimii tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana ja valiokunnan muita jäseniä ovat Stefan Björkman ja Dag Wallgren. Lauri Ratia toimii palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajana ja muina valiokunnan jäseninä Stefan Björkman ja Leena Niemistö.

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. 09 121 3850