Riikka Mattila Stockmannin henkilöstöjohtajaksi

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 30.1.2020

VTM Riikka Mattila on nimitetty Stockmannin henkilöstöjohtajaksi 14.4.2020 alkaen. Riikka Mattilasta tulee Stockmann-liiketoimintayksikön johtoryhmän jäsen ja hän raportoi toimitusjohtaja Jari Latvaselle. Riikka Mattila on viimeksi toiminut henkilöstöjohtajana Scandic Hotels Oy:llä ja sitä ennen useissa henkilöstöhallinnon johtotehtävissä mm. Nesteellä, Fortumilla ja Pikoililla.

Stockmannilla on käynnissä laaja muutosmatka, ja henkilöstöjohtamisella on merkittävä rooli muutoksen onnistumisessa sekä arvolähtöisen kulttuurin vahvistamisessa. Riikka Mattila painottaa henkilöstön vahvaa huomioimista ja osallistamista kaikessa tekemisessä.

”On upeaa päästä mukaan edistämään Stockmannin erinomaista asiakaspalvelua ja laadukasta tekemistä. Stockmannin merkitys kaupunkilaisen elämäntyylin asiantuntijana ulottuu sukupolvien yli ja siihen liittyy henkilökohtaisellakin tasolla paljon myönteisiä tunteita ja muistoja. Lähden innolla mukaan yhä paremman henkilöstö- ja asiakaskokemuksen rakentamiseen”, Riikka Mattila kertoo.

”Riikka Mattila on toiminut monipuolisissa henkilöstöhallinnon asiantuntija- ja johtamistehtävissä ja hänellä on vahvaa näyttöä tuloksellisista organisaatioiden kulttuurimuutoksista. Toivotan Riikan lämpimästi tervetulleeksi Stockmannille jatkamaan edeltäjänsä Mikko Huttusen ansiokkaasti tekemää työtä”, Stockmannin toimitusjohtaja Jari Latvanen sanoo.

Riikka Mattila aloittaa Stockmannilla viimeistään pääsiäisen jälkeen. Stockmannin henkilöstöjohtajana vuodesta 2016 toiminut Mikko Huttunen siirtyi johtamaan Stockmannin muutosohjelmaa 17.1.2020 alkaen.

Lisätiedot:
Jari Latvanen, toimitusjohtaja, Stockmann, puh. 09 121 5606

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.

Avainsanat: