Stockmann-konsernin myynti huhtikuussa 2016

STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote 12.5.2016 klo 12.00 EET

Stockmann-konsernin myynti kasvoi huhtikuussa 26,8 prosenttia ja oli 118,5 miljoonaa euroa jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla. Kasvu johtui Stockmannin Hullujen Päivien -kampanjan ajoituksesta. Vuonna 2016 Hullut Päivät -kampanja pidettiin Suomessa huhtikuussa eikä maaliskuussa kuten vuonna 2015.

Stockmann Retailin myynti jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla kasvoi 57,5 prosenttia huhtikuussa johtuen Hullut Päivät -kampanjasta. Myynti kasvoi Suomessa 77,0 prosenttia kampanjan ajoituksen takia. Baltian maissa myynti laski 3,3 prosenttia. Stockmann Retailin yhteenlaskettu myynti maalis- ja huhtikuussa laski 5,9 prosenttia.

Lindexin myynti kasvoi 3,2 prosenttia vertailukelpoisin valuuttakurssein. Myynti kasvoi erityisesti päämarkkinoilla Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Euromääräinen myynti ilman Venäjää kasvoi 0,2 prosenttia.

Myynti (ilman arvonlisäveroa) huhtikuussa

4/2016
Me
Muutos-%* 1-4/2016
Me
Muutos-%*
Stockmann Retail, Suomi 58,2 77,0 151,3 -8,3
Stockmann Retail, ulkomaat 10,2 -3,3 29,1 -4,6
Stockmann Retail, yhteensä 68,4 57,5 180,5 -7,8
Lindex, yhteensä 50,1 0,2 179,3 3,5
Konserni, Suomi, yhteensä 63,9 67,2 170,8 -7,5
Konserni, ulkomaat, yhteensä 54,6 -1,1 188,9 2,6
Stockmann-konserni, yhteensä* 118,5 26,8 359,8 -2,5

*Jatkuvat tuote- ja liiketoiminta-alueet, eli luvut eivät sisällä Venäjän vähittäiskauppaa, Seppälää, Hobby Hallia, Stockmann Beautya, lentokenttämyymälää eivätkä tavaratalojen lopetettuja tuotealueita (elektroniikka, kirjat, urheiluvälineet, lelut ja lemmikkitarvikkeet).

Stockmannin kokonaismyynti oli 125,3 miljoonaa euroa huhtikuussa 2016 sisältäen Hobby Hallin ja Lindexin Venäjän myymälät. Huhtikuussa 2015 myynti oli 136,9 miljoonaa euroa sisältäen myös Venäjän vähittäiskaupan, Seppälän ja lopetetut tuotealueet tavarataloissa.

Muutos-%: muutos verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Konsernin myyntiluvut sisältävät myymälöiden ja tavaratalojen tuotemyynnin ilman arvonlisäveroa. Luvut eivät sisällä muita liiketoiminnan tuottoja kuten vuokratuottoja tai palvelumaksuja.

Lauri Veijalainen, vt. toimitusjohtaja, puh. 09 121 5062
Nora Malin, viestintäjohtaja, puh. 09 121 3558