Stockmann on allekirjoittanut Science Based Targets initiative -sitoumuksen ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi

Stockmann-konserni on allekirjoittanut Science Based Targets initiative (SBTi) -sitoumuksen CO2-päästöjen vähentämistavoitteiden asettamiseksi Pariisin ilmastosopimuksen mukaisesti. SBTi-sitoumuksella Stockmann tehostaa ilmastotoimiaan ja kehittää edelleen vähähiilistä tiekarttaa päästöjen leikkaamiseksi ja ilmastoriskien vähentämiseksi. Stockmann määrittelee tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet aloitteen aikataulun mukaisesti kahden vuoden kuluessa.

”Ilmaston lämpenemisen pysäyttäminen vaatii vaikuttavia ilmastotoimia sekä muutosta yritysten ajattelumallissa. Tässä kehityksessä myös Stockmann haluaa olla aktiivisesti mukana yhteistyössä sidosryhmiemme kanssa. Vastuullisuudella on keskeinen rooli Stockmannin strategiassa ja liiketoiminnassa. Tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden asettaminen on tärkeä askel toimintamme kehittämisessä entistä vastuullisemmaksi ”, sanoo Stockmann-konsernin toimitusjohtaja Jari Latvanen

Stockmann osallistui YK:n Global Compactin Climate Ambition Accelerator -ohjelmaan syksyllä 2021. Ohjelmassa mukanaolo on vahvistanut ja tukenut konsernin ilmastotoimien eteen tehtävää työtä sekä lisännyt ymmärrystä edellytyksistä, joilla Stockmann voi kehittää toimintaansa 1,5 asteen tiekartan mukaisesti.

”Tämä tavoitteidenasettamisprosessi tukee Stockmannin päivittäistä työtä kohti kestävämpää liiketoimintaa. Vastuu tulevaisuudesta on meillä kaikilla ja se koskee kaikkia toimialoja. Haluamme selvittää, miten voimme uudistaa liiketoimintamalliamme ja prosessejamme. Samalla tavoitteenamme on lisätä tietoisuutta tästä tärkeästä asiasta,” sanoo Maija Niukkanen, Stockmannin vastuullisuuspäällikkö.

Stockmann kartoittanut hiilidioksidipäästönsä vuodesta 2011 alkaen ja raportoinut ne CDP:n ilmasto-ohjelmassa.

Lisätietoja Stockmannin vastuullisuustyöstä Stockmannin vastuullisuusraportista 2021: https://vuosi2021.stockmanngroup.com/pdf/Stockmann_yhteiskuntavastuu_2021.pdf

Maija Niukkanen, vastuullisuuspäällikkö, Stockmann, p. 050 436 0675, maija.niukkanen@stockmann.com

Stockmann Media Desk, puh. 050 389 0011

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.