• Lindex Group Oyj/

Stockmann on päättänyt saneerausohjelmansa mukaisesti 307 489 uuden osakkeen suunnatusta osakeannista vahvistettujen saneerausvelkojen velkojille; Yhtiö jättää listalleottohakemuksen

STOCKMANN Oyj Abp, Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot 25.1.2024 klo 13.15 EET

Suunnattu osakeanti
Stockmann Oyj:n (”Stockmann” tai ”Yhtiö”) varsinainen yhtiökokous päätti 7.4.2021 Helsingin käräjäoikeuden 9.2.2021 Yhtiölle vahvistaman saneerausohjelman (muutoksineen, ”Saneerausohjelma”) määräysten mukaisesti valtuuttaa Yhtiön hallituksen päättämään enintään 30 000 000 Yhtiön uuden osakkeen suunnatusta antamisesta Saneerausohjelman mukaisille ehdollisten ja riidanalaisten velkojen, sekä myöhemmin Saneerausohjelman aikana määräytyvien saneerausvelkojen velkojille, tarjotakseen mahdollisuuden konvertoida osan heidän saamisistaan Yhtiön osakkeiksi.

Yhtiön hallitus on tänään 25.1.2024 päättänyt Saneerausohjelman mukaisesti ja varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella laskea liikkeeseen 307 489 Yhtiön uutta osaketta (”Konversio-osakkeet”), jotka annetaan osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen sellaiselle Yhtiön velkojalle, jonka Saneerausohjelman mukainen aikaisemmin ehdollinen tai riidanalainen saneerausvelka on vahvistettu lopulliselta määrältään 9.11.2023 mennessä (”Osakeanti”), ja on hyväksynyt Osakeannissa tehdyn merkinnän.

Merkintähinta Osakeannissa oli 0,9106 euroa osakkeelta, joka on maksettu kuittaamalla saneerausvelkaa Saneerausohjelman mukaisesti. Osakeannin seurauksena Yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee 307 489 osakkeella yhteensä 159 023 044 osakkeeseen.

Yhtiölle jää Osakeannin jälkeen edelleen Saneerausohjelmaan kuuluvaa riitaista, ehdollista ja enimmäismääräistä saneerausvelkaa, jonka maksuohjelman alainen määrä vahvistetaan myöhemmin ja jonka velkojat tulevat saataviensa vahvistuttua olemaan oikeutettuja konvertoimaan saneerausvelkasaatavaansa.

Osakkeiden rekisteröinti ja hakeminen kaupankäynnin kohteeksi
Konversio-osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 26.1.2024 ja kirjataan merkitsijöiden arvo-osuustileille arviolta 30.1.2024. Konversio-osakkeet tuottavat samat oikeudet kuin muut Yhtiön osakkeet, mukaan lukien oikeuden osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet, kun ne on rekisteröity kaupparekisteriin ja kirjattu merkitsijöiden arvo-osuustileille.

Stockmann tulee lisäksi tänään jättämään hakemuksen Konversio-osakkeiden ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla. Kaupankäynnin Konversio-osakkeilla odotetaan alkavan arviolta 30.1.2024 kaupankäyntitunnuksella "STOCKA".

Susanne Ehnbåge

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. 050 389 0013

Stockmann-konserni on kansainvälinen kaikkikanavainen vähittäiskaupan konserni, jolla on kaksi divisioonaa: Lindex ja Stockmann. Lindex on globaali muotiyhtiö, jonka tarkoitus on voimaannuttaa ja inspiroida naisia kaikkialla. Se on Pohjoismaiden markkinajohtaja alusvaatteissa ja vastuullisuuden edelläkävijä. Stockmann on laadukkaiden brändien tavaratalo Suomessa sekä Baltiassa. Sen tarkoitus on olla hyvän elämän markkinapaikka. Vuonna 2022 Stockmann-konsernin liikevaihto oli 982 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 5 800 työntekijää. Stockmann Oyj Abp on perustettu vuonna 1862 ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.stockmanngroup.com