• Lindex Group Oyj/

Stockmann Oyj Abp:n hallitus ehdottaa konsernin emoyhtiön nimen muuttamista Lindex Group Oyj:ksi – ei muutosta Stockmann-tavaratalon brändiin tai tavaratalojen nimiin

STOCKMANN Oyj Abp, Lehdistötiedote 23.2.2024 klo 8.01 EET

Stockmann Oyj Abp:n hallitus ehdottaa Stockmann Oyj Abp:n nimen muuttamista Lindex Group Oyj:ksi. Ehdotettu uusi nimi olisi englanniksi Lindex Group plc ja ruotsiksi Lindex Group Abp.

Mahdollinen nimenmuutos ei vaikuttaisi Stockmann-tavarataloihin eikä verkkokauppaan, ja ne jatkaisivat toimintaansa vahvan Stockmann-brändin alla. Lisäksi Lindexin muotimyymälät ja verkkokauppa jatkaisivat toimintaansa nykyisellä Lindex-brändillä. Ehdotuksesta on kerrottu yhtiön tänään julkaisemassa yhtiökokouskutsussa.

”Ehdotettu nimenmuutos kuvastaisi paremmin Lindex-divisioonan vahvistunutta roolia konsernin liiketoiminnassa. Vuonna 2023 Lindexin liikevaihto muodosti kaksi kolmasosaa Stockmann-konsernin liikevaihdosta, ja divisioonan oikaistu liiketulos oli 90 miljoonaa euroa. Lindexillä on ollut keskeinen rooli konsernin taloudellisen tilanteen parantamisessa viime vuosina, minkä myötä se nostettiin konsernin strategiseen keskiöön viime syyskuussa”, toteaa Sari Pohjonen, Stockmann Oyj Abp:n hallituksen puheenjohtaja.

”Haluan korostaa, ettei ehdotettu emoyhtiön nimenmuutos vaikuttaisi vahvaan Stockmann-brändiin eikä Stockmann-tavaratalojen tai -verkkokaupan nimiin”, Pohjonen sanoo.

Ehdotettu nimenmuutos edellyttää Stockmann Oyj Abp:n osakkeenomistajien päätöstä 21.3.2024 pidettävässä yhtiön varsinaisessa yhtiökokouksessa sekä nimenmuutoksen rekisteröintiä kaupparekisteriin.

Stockmann Oyj Abp:n hallitus päätti 25.9.2023 käynnistää strategisen arvioinnin omistaja-arvon kasvattamiseksi nostamalla Lindexin konsernin liiketoiminnan keskiöön. Osana strategista arviointia Stockmann Oyj Abp jatkaa strategisten vaihtoehtojen selvittämistä Stockmannin tavarataloliiketoiminnalle. Stockmann odottaa strategisen arvioinnin valmistuvan vuoden 2024 aikana.

Stockmannin viestintä ja sijoittajasuhteet
Media desk puh. 050 389 0011 tai info@stockmann.com

Stockmann-konserni on kansainvälinen kaikkikanavainen vähittäiskaupan konserni, jolla on kaksi divisioonaa: Lindex ja Stockmann. Lindex on globaali muotiyhtiö, jonka tarkoitus on voimaannuttaa ja inspiroida naisia kaikkialla. Se on Pohjoismaiden markkinajohtaja alusvaatteissa ja vastuullisuuden edelläkävijä. Stockmann on laadukkaiden brändien tavaratalo Suomessa sekä Baltiassa. Sen tarkoitus on olla hyvän elämän markkinapaikka. Vuonna 2023 Stockmann-konsernin liikevaihto oli 952 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 5 800 työntekijää. Stockmann Oyj Abp on perustettu vuonna 1862 ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.stockmanngroup.com