• Lindex Group Oyj/

Stockmann-tavarataloliiketoiminta sopeuttaa toimintaansa sekä henkilöstöresurssejaan koronavirustilanteessa ja käynnistää yhteistoimintaneuvottelut

STOCKMANN Oyj Abp, Lehdistötiedote 17.3.2020, klo 11.00 EET

Maailmanlaajuisen koronavirustilanteen vaikutusten arvioidaan nopealla aikataululla vaikeuttavan Stockmann-konsernin liiketoimintaympäristöä.

”Vähittäiskaupan toimintaympäristö on muuttunut koronavirusvaikutuksista johtuen hyvin nopeasti, ja arvioimme, että nykytilanne vaikuttaa nopealla aikataululla merkittävästi myyntiimme. Tässä haastavassa tilanteessa sopeuttamistoimenpiteet ovat valitettavasti välttämättömiä yhtiön toimintaedellytysten turvaamiseksi”, Stockmann Oyj Abp:n toimitusjohtaja Jari Latvanen sanoo.

Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät 23.3.2020

Koronavirustilanteen aiheuttamien negatiivisten taloudellisten vaikutusten minimoimiseksi Stockmann sopeuttaa henkilöstöresurssejaan heikentyneeseen kysyntään ja käynnistää yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön määräaikaisista lomautuksista. Neuvottelut koskevat yhtiön koko tavarataloliiketoimintaa ja sen henkilöstöä Suomessa, yhteensä noin 1 400 henkilöä.

Tämänhetkisen arvion mukaan lomautukset toteutettaisiin siten, että kaikki yhteistoimintaneuvottelun piirissä olevat henkilöt lomautettaisiin enintään 90 päivän jaksoksi. Neuvottelut alkavat 23.3.2020 ja niiden arvioidaan kestävän enintään kaksi viikkoa. Vastaavia henkilöstön sopeuttamistoimia tehdään myös Stockmannin Baltian toiminnoissa.

Jari Latvanen, toimitusjohtaja, puh. 09 121 5606
Henna Tuominen, johtaja, viestintä, vastuullisuus ja sijoittajasuhteet, puh. 050 5705080