Stockmann vahvistaa laadukkaiden second hand -tuotteiden valikoimaansa

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 31.10.2023

Stockmann täydentää laadukkaiden second hand -tuotteiden valikoimaansa Helsingin keskustan tavaratalossa ja tarjoaa samalla asiakkailleen uusia tapoja kierrättää lastenvaatteita sekä designerlaukkuja ja -asusteita.

Stockmannin tavoitteena on panostaa yhä vahvemmin tuotevalikoimiin ja palveluihin, jotka tukevat kiertotaloutta. Stockmann haluaa myös kannustaa asiakkaitaan panostamaan laadukkaisiin tuotteisiin, jotka kestävät aikaa ja käyttöä sekä säilyttävät hyvin jälleenmyyntiarvonsa.

Helsingin keskustan tavaratalon second hand -valikoima on juuri täydentynyt, ja uusimpia kumppaneita ovat lastenvaatteiden kierrättämiseen keskittyvä Ninyes sekä käytettyjä designerlaukkuja ja -asusteita tarjoava Luxury Helsinki.

”Toivotamme Ninyesin ja Luxury Helsingin lämpimästi tervetulleiksi tavarataloomme. Uudet kumppanit täydentävät loistavasti omaa, laadukkaista ja pitkäikäisistä tuotteista koostuvaa muodin valikoimaamme ja mahdollistavat asiakkaillemme sujuvia tapoja kierrättää tuotteita. Uusien kumppaneidemme myötä vastaamme myös asiakkaidemme toiveisiin sekä laajemmasta second hand -tuotteiden valikoimasta että -palveluista”, Chief Stockmann Style Officer Riku Lyly iloitsee.

Laadukasta second hand -muotia perheen pienimmille

Helsingin keskustan tavaratalon asiakkaat voivat pian tehdä ostoksia valikoitujen lastenvaatemerkkien second hand -valikoimasta ja kierrättää perheen pienimpien vaatteita uudella tavalla. Tavaratalon kuudennessa kerroksessa sijaitsevaa lasten muodin valikoimaa täydentää marraskuun alusta lähtien käytettyjen lastenvaatteiden pop up -myymälä ja kierrätyspalvelu, jonne voi toimittaa käytettyjä lastenvaatteita myytäväksi edelleen. Uuden second hand -valikoiman ja kierrätyspalvelun taustalla on kotimainen, erityisesti laadukkaiden merkkien valikoimaan ja kierrättämiseen keskittynyt Ninyes.

”Lapset kasvavat nopeasti, ja heidän pukeutumistarpeensa vaihtelevat säiden mukaan jatkuvasti. On hienoa mahdollistaa asiakkaillemme uusi ja helppo tapa laittaa lastenvaatteita kiertoon ja samaan aikaan tarjota tilalle jotain hyvin kuratoidusta ja laadukkaasta second hand -valikoimasta. Toivomme, että uudet palvelumme herättävät kiinnostusta myös sellaisten asiakkaiden keskuudessa, joille Stockmannin valikoima ei ole vielä tuttu”, Lyly sanoo.

Uusi käytettyjen lastenvaatteiden myymälä tarjoaa valikoiman hyväkuntoisia vaatteita 1–12-vuotiaille lapsille. Ninyes tarkastaa ja hinnoittelee vaatteet, ja asiakas saa vastineeksi lahjakortin Stockmannille.

”Asiakas saa lahjakortin käyttöönsä kahden viikon sisällä, eikä hänen tarvitse odottaa, että joku ensin ostaa kierrätettäväksi tuodut vaatteet”, Lyly jatkaa.

Designerlaukkujen ja -asusteiden myötä ripaus lisää luksusta

Helsingin keskustan tavaratalosta on saatavilla nyt entistä laajempi designertuotteiden valikoima. Käytettyihin designerlaukkuihin ja -asusteisiin erikoistunut Luxury Helsinki avasi lokakuussa pop up -myymälän Helsingin keskustan tavaratalon ensimmäisessä kerroksessa.

Stockmannilla sijaitsevan Luxury Helsinki pop upin valikoima sisältää tuotteita seuraavilta brändeiltä: Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Bvlgari, Cartier, Celine, Chanel, Chloé, Dior, Fendi, Givenchy, Goyard, Gucci, Hermès, Loewe, Prada, Rolex, Valentino, Van Cleef & Arpels ja YSL. Stockmannin asiakkaat voivat myös tuoda omia käytettyjä aarteitaan myytäväksi Luxury Helsingin valikoimaan.

Ninyesin ja Luxury Helsingin lisäksi Stockmannin muita kiertotalouskumppaneita ovat HSY, Emmy, Kierrätyskeskus, Mjuk ja Relove. Lisäksi Stockmann panostaa tuotteiden elinkaaren pidentämiseen muun muassa ompelu-, pesula- ja suutaripalveluilla.

Lisätiedot:
Riku Lyly, Chief Stockmann Style Officer, puh. 050 593 2457

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.

Avainsanat: