• Lindex Group Oyj/

Stockmann vahvistaa strategiansa toteutusta uudella asiakaskeskeisemmällä organisaatiolla ja avainhenkilönimityksillä

Stockmann-divisioona on voimallisesti uudistanut strategiaansa sekä käynyt läpi muutosprosessin, jonka mukaisesti yhtiö uudistaa nyt organisaatiotaan. Stockmann-divisioonan toiminnot organisoidaan niin, että ne tukevat yhä paremmin asiakaskokemuksen kehittämistä, kaupallisia prosesseja ja kannattavuutta. Johtoryhmätasolla muutos tarkoittaa asiakasymmärryksen, brändi- ja asiakasviestinnän sekä toimitusketjuosaamisen vahvistamista. Jatkossa myös jokaisella tavaratalolla ja verkkokaupalla on oma tulosvastuullinen johtajansa

Stockmann-divisioona on tehnyt edellisen kahden vuoden aikana perusteellisen strategian uudistuksen, joka keskittyy vahvasti asiakaskeskeisyyteen, palveluun ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Lisäksi verkkokauppauudistus ja tavaratalojen voimakas uudistaminen mahdollistavat jatkossa saumattoman asioinnin siellä, missä asiakas on. Stockmann panostaa kokonaisvaltaiseen asiakaskokemukseen niin tavarataloissa kuin verkkokaupassa.

”Vahvistamme organisaatiomuutostamme uusilla nimityksillä meille tärkeillä ja strategisilla painopistealueilla. Olen erittäin tyytyväinen monipuolisesta kokemuksesta, jota toimintamalliuudistuksemme yhteydessä saamme avaintehtäviimme niin talon sisältä kuin ulkopuolelta. Uskon, että tällä joukkueella asiakaskeskeisen strategiamme toteutus etenee tavoitteiden mukaisesti ja asiakastyytyväisyys sekä kannattavuus paranevat”, toteaa Stockmann-konsernin toimitusjohtaja Jari Latvanen.

Uuteen toimintamalliin siirrytään 1.2.2022 alkaen.

Stockmann-divisioonassa on tehty seuraavat avainhenkilönimitykset:

Tia Rantanen, BA, on nimitetty Chief Brand and Storytelling Officeriksi ja Stockmann-divisioonan johtoryhmän jäseneksi. Rantanen siirtyy Stockmannille Luhta Sportswear Companyn vastuullisuusjohtajan tehtävästä.

Tuomas Tiilikainen, DI, on nimitetty Chief Supply Chain Officeriksi ja Stockmann-divisioonan johtoryhmän jäseneksi. Tiilikainen siirtyy Stockmannille Fiskarsin logistiikkajohtajan tehtävistä.

Sara Toivakainen, DI, on nimitetty Chief Customer Insight & Experience Officeriksi ja Stockmann-divisioonan johtoryhmän jäseneksi. Hän siirtyy tehtävään Stockmann-divisioonan Customer Experience Lead tehtävästä.

Mariela Nortama, KTM, on nimitetty Helsingin tavaratalon johtajaksi. Hän siirtyy Stockmannille Compass Groupin Suomen organisaation kaupallisen johtajan tehtävistä.

Heidi Dahlberg, KTM on nimitetty Tapiolan tavaratalon johtajaksi. Hän siirtyy tehtävään Stockmann-divisioonan Finance Development Managerin tehtävästä.

Janne Heiskanen, Yo-merkonomi, on nimitetty Jumbon Stockmann-tavaratalon johtajaksi. Hän siirtyy tehtävään Helsingin keskustan tavaratalon kodin myyntiryhmän myyntipäällikön tehtävästä.

Noora Pihlström, KTM, on nimitetty Itäkeskuksen Stockmann-tavaratalon johtajaksi. Hän siirtyy tehtävään Stockmann-divisioonan omnichanel-myyntipäällikön tehtävästä.

Riikka Mattila, Yo-merkonomi, on nimitetty Turun Stockmann-tavaratalon johtajaksi. Hän siirtyy tehtävään Stockmann-divisioonan kodin ja sisustuksen kategoriajohtajan paikalta.

Päivi Itkonen-Melartin, HM, jatkaa Tampereen Stockmann-tavaratalon johtajana. Itkonen-Melartinin perhevapaan ajan Tampereen tavaratalosta vastaa, hallintotieteiden yo, Niina Suikki-Ndoye.

Dace Goldmane, kand., jatkaa Riian Stockmann-tavaratalon johtajana Latviassa.

Marge Türner, kand., jatkaa Tallinnan Stockmann-tavaratalon johtajana Virossa.

Kaisa Nick, KTM, jatkaa verkkokaupan vastaavana johtajana.

Stockmann-divisioonan uuden johtoryhmän jäsenet:

Chief Executive Officer, Jari Latvanen
Chief Omnichannel Merchant Units Officersijainen Tove Westermarck
Chief Stockmann Style OfficerTove Westermarck
Chief Customer Insight & Experience OfficerSara Toivakainen
Chief Brand & Storytelling OfficerTia Rantanen

Chief Supply Chain OfficerTuomas Tiilikainen
Chief People, Communication and CSR OfficerRiikka Mattila
Chief Omnichannel Digitalisation OfficerMika Repo
Chief Finance OfficerPekka Vähähyyppä
Chief Transformation OfficerMikko Huttunen
Chief Corporate Development OfficerOliver Klemm
Chief Legal OfficerJukka Naulapää

Jari Latvanen, toimitusjohtaja, Stockmann-konserni, puh. 09 121 5606, jari.latvanen@stockmann.com
Stockmann Media Desk, puh. 050 389 0011, info@stockmann.com

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.