• Lindex Group Oyj/

Stockmannin joulu tarjoaa perinteitä, inspiraatiota ja uutuuksia – rakastettu satuikkuna avautuu Helsingissä, Tampereella ja Turussa 5.11.

Stockmannin odotetuimpiin jouluperinteisiin kuuluva satuikkuna avautuu Helsingin, Turun ja Tampereen tavarataloissa tulevana lauantaina 5.11. Tänä vuonna ikkuna vie katsojat lumotun satumetsän juhlien tunnelmaan 160-vuotiaan Stockmannin kunniaksi. Lisäksi lapset pääsevät pelaamaan virtuaalista jouluseikkailua tavarataloissa osana satuikkunan joulutarinaa. Stockmannin uudistuneet joulupuodit ovat avautuneet kaikissa tavarataloissa tarjoten entistä laajemman tuotevalikoiman ikimuistoisen joulun luomiseen. Kaksi Helsingin ikonia toivottavat joulun tervetulleeksi uniikilla tavalla: Helsingin ylellisessä Hotel Kämpissä aukeaa marraskuussa upea jouluinen pop up -huone, joka on sisustettu laadukkailla Villa Stockmann-tuotteilla.

Stockmannin satuikkunoilla vierailu on ollut monen perheen jouluperinne jo sukupolvien ajan. Rakastetun ikkunan kautta on päästy nauttimaan jouluisista tarinoista ja satumaisista tunnelmista. Täksi jouluksi ikkunaan rakentuu lumottu satumetsä, jossa vietetään metsäneläinten juhlia.

”On ollut hienoa suunnitella tänä erityisenä Stockmannin 160-juhlavuotena tavaratalon rakastettua satuikkunaa. Ikkunan suunnittelussa on kunnioitettu ikkunan pitkiä perinteitä, mutta tuotu myös mukaan ripaus uusia tuulia. Julkaisemme ensimmäisen kerran ikkunan tapahtumista joulusadun, jonka katsojat voivat lukea QR-koodin kautta eri kielillä ja päästä näin syvemmin lumotun sadun tunnelmiin”, kertoo satuikkunan suunnittelija Kati Parkkinen Stockmannilta.

Satuikkunassa soi viime vuoden tapaan säveltäjä Tuomas Kantelisen luoma musiikki. Stockmannin joulusatu inspiroi häntä säveltämään musiikin sadun eri vaiheiden mukaan.

”Stockmannin satuikkunan sävellys on minulle mieluisa kunnia - jo perinteeksi muodostunut ja ehdottomasti yksi vuoden kohokohdista. Satuikkuna mahdollistaa ihanien sävelmaailmojen luomisen: sadun tunnelmaan heittäytyminen ja ikkunan visuaalisen maailman tukeminen ovat lähellä sydäntäni. Toivon, että tänäkin vuonna lapset ja lapsenmieliset saavat satuikkunasta iloa, riemua, jännitystä ja myös sitä joulun ihanaa nostalgiaa”, sanoo säveltäjä Tuomas Kantelinen.

Satuikkuna avautuu Helsingin keskustan, Turun ja Tampereen tavarataloissa lauantaina 5.11. klo 16. Tavaratalojen monipuolinen joulun ajan ohjelma päivittyy osoitteessa www.stockmann.com/tapahtumat.

Taianomainen joulu alkaa Stockmannilta - 160 vuotta yhteisiä juhlahetkiä

Tavaratalojen joulupuodit ovat juuri avautuneet. Helsingin-tavaratalon uudistunut joulupuoti tarjoilee nyt entistä laajemman tuotevalikoiman ikimuistoisen joulun luomiseen. Helsingissä joulupuodissa palvelee myös kirjakauppa. Kaikissa Stockmann-tavaratalojen joulupuodeista löytyy kauniita koristeita ja jouluvaloja, kynttilöitä ja jouluisia sisustustuotteita sekä ikimuistoiset lahjaideat pukinkonttiin – aina asiantuntemuksella valikoituna. Joulupuoteihin palaavat joulumakeiset, jotka täydentävät joulutuotteiden runsasta valikoimaa.

Stockmann X Hotel Kämp: Kaksi Helsingin ikonia toivottavat joulun tervetulleeksi ja kutsuvat joulusta nauttivat kylään. Helsingin ylellisessä Hotel Kämpissä aukeaa marraskuussa upea jouluinen pop up -huone, joka on sisustettu laadukkailla ja tyylikkäillä Villa Stockmann-tuotteilla. Lue lisää: www.stockmann.com/tapahtumat.

Stockmann-tavaratalojen kodin osastoille on avattu uusi ruokakonsepti, joka tarjoaa laadukkaita elintarvikkeita, kuten kahvia, teetä, pastaa, öljyjä, säilykkeitä, pikkuleipiä ja makeisia ylellisempään arkeen ja juhlaan. Joulukautena valikoimassa nähdään klassisia jouluherkkuja ja uusia makuja kotimaasta ja maailmalta. Kaikissa tavarataloissa asiakkaille on myös tarjolla täysin uusi ja eksklusiivinen Stockmannille tuotettu kahvi: Stockmann Delikatess -erikoiskahvisekoitus.

Stockmannin oma kosmetiikkajoulukalenteri sekä huippubrändien luksuskalenterit ovat tulleet myyntiin tavarataloihin ja verkkokauppaan sisältäen kauneuden suosikkituotteita. Kalentereita on rajoitettu erä.

Joulukauden kauneuden valikoimassa tullaan näkemään ihania uusia meikkibrändejä ja kosmetiikkaa; tuoksuja, meikkejä, kosmetiikkalaukkuja ja erityisesti luonnonkosmetiikkaa. Himoittuja uutuuksia ovat esimerkiksi luonnonkosmetiikkabrändi Couleur Caramelin tuotteet ja esimerkiksi Furlan erilaiset tuoksut. Lisäksi kotimaisen Saana ja Olli -brändin kosmetiikkalaukut ovat uutta Stockmannin joulukauden valikoimassa.

Stockmannin muotivalikoima tarjoaa juhlakauteen laajan valikoiman pikkujoulu- ja juhlaloistoa sekä uusia brändejä. Ylellistä juhlamuotia naisille ovat muun muassa upeat paljettimekot. Suosittuja pehmeitä lahjoja ovat kauniit neuleet ja laadukkaat pipot. Koko perheelle on tarjolla esimerkiksi laadukkaita ja pehmeitä pyjamia. Miehille ehdoton suosikki tänä jouluna on lämpimät kotitossut, ”home slippers”.

Stockmannin 160-vuotisjuhlavuoden tuotteet sopivat niin juhlakauden ikimuistoisiin hetkiin kuin lahjaksi pukinkonttiin.

Suositut Live Shopping -tapahtumat tarjoavat inspiraatiota joulukoristeluun ja lahjaideoihin. Upean joulukoristelun saloihin johdattaa 17.11. vaikuttaja Hanna Väyrynen, ja parhaat lahjaideat tarjoilevat Vappu Pimiä ja Anni Hautala 1.12. Live Shopping -tapahtumiin pääsee osallistumaan verkkokaupassa, josta tapahtumien tallenteet ovat katsottavissa myös jälkikäteen.

Lasten suosittu virtuaalinen jouluseikkailu palaa tavarataloihin. Pelaamaan pääsee lauantaista 5.11. alkaen kaikissa Stockmann-tavarataloissa. Peli noudattaa satuikkunan joulutarinaa: Metsän eläimet ovat valmistamassa joulun juhlaan kaikkien aikojen ihaninta kakkua, mutta tarvikkeet ovat hujan hajan pitkin tavarataloa. Pelissä autetaan pieniä leipureita ja etsitään kadonneet pähkinät, banaanit ja muut ainesosat skannaamalla lattiatarrojen koodeja älypuhelimella. Kun kakku on valmis, pelaajaa odottaa yllätyspalkinto.

Myös joulupukki on tavattavissa joululauantaisin kaikissa Stockmannin tavarataloissa.

Kati Parkkinen, In-Store Creative Concept Manager (Satuikkuna), Stockmann, puh. 046 876 31 49
Stockmann Media Desk, puh. 050 389 0011

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.