Stockmannin uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

STOCKMANN Oyj Abp, Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot 22.7.2022 klo 10.30 EET

Stockmann Oyj:n ("Stockmann" tai "Yhtiö") hallitus on Yhtiön aiemmin tiedottaman mukaisesti päättänyt laskea liikkeeseen 1 130 786 Yhtiön uutta osaketta (”Konversio-osakkeet”), jotka annetaan osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen sellaisille Yhtiön velkojille, joiden Helsingin käräjäoikeuden 9.2.2021 Yhtiölle vahvistaman saneerausohjelman (muutoksineen, "Saneerausohjelma") mukaiset aikaisemmin ehdolliset tai riidanalaiset saneerausvelat on vahvistettu lopulliselta määrältään 14.7.2022 mennessä (”Osakeanti”), ja on hyväksynyt Osakeannissa tehdyt merkinnät. Stockmann julkisti tiedon Osakeannista 21.7.2022.

Osakeannissa merkityt yhteensä 1 130 786 Konversio-osaketta on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin tänään 22.7.2022. Konversio-osakkeiden rekisteröinnin seurauksena Yhtiön liikkeeseen laskemien osakkeiden kokonaislukumäärä on 155 880 206.

Konversio-osakkeet tuottavat niiden rekisteröimisestä ja merkitsijöiden arvo-osuustilille kirjaamisesta lähtien samat oikeudet kuin muut Yhtiön osakkeet, mukaan lukien oikeuden osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet. Merkitsijöiden arvo-osuustilille kirjaamisen odotetaan tapahtuvan arviolta 26.7.2022. Kaupankäynnin Konversio-osakkeilla odotetaan alkavan arviolta 26.7.2022 kaupankäyntitunnuksella "STOCKA".

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. 050 389 0013

Jakelu