Stockmannin uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

STOCKMANN Oyj Abp, Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot 26.1.2024 klo 11.00 EET

Stockmannin uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

Stockmann Oyj:n (”Stockmann” tai ”Yhtiö”) hallitus on Yhtiön aiemmin tiedottaman mukaisesti päättänyt laskea liikkeeseen 307 489 Yhtiön uutta osaketta (”Konversio-osakkeet”), jotka annetaan osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen sellaiselle Yhtiön velkojalle, jonka Helsingin käräjäoikeuden 9.2.2021 Yhtiölle vahvistaman saneerausohjelman (muutoksineen, ”Saneerausohjelma”) mukainen aikaisemmin ehdollinen tai riidanalainen saneerausvelka on vahvistettu lopulliselta määrältään 9.11.2023 mennessä (”Osakeanti”), ja on hyväksynyt Osakeannissa tehdyn merkinnän. Stockmann julkisti tiedon Osakeannista 25.1.2024.

Osakeannissa merkityt yhteensä 307 489 Konversio-osaketta on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin tänään 26.1.2024. Konversio-osakkeiden rekisteröinnin seurauksena Yhtiön liikkeeseen laskemien osakkeiden kokonaislukumäärä on 159 023 044.

Konversio-osakkeet tuottavat samat oikeudet kuin muut Yhtiön osakkeet, mukaan lukien oikeuden osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet, kun ne on rekisteröity kaupparekisteriin ja kirjattu merkitsijöiden arvo-osuustileille. Merkitsijöiden arvo-osuustilille kirjaamisen odotetaan tapahtuvan arviolta 30.1.2024. Kaupankäynnin Konversio-osakkeilla odotetaan alkavan arviolta 30.1.2024 kaupankäyntitunnuksella ”STOCKA”.

Susanne Ehnbåge

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. 050 389 0013

Stockmann-konserni on kansainvälinen kaikkikanavainen vähittäiskaupan konserni, jolla on kaksi divisioonaa: Lindex ja Stockmann. Lindex on globaali muotiyhtiö, jonka tarkoitus on voimaannuttaa ja inspiroida naisia kaikkialla. Se on Pohjoismaiden markkinajohtaja alusvaatteissa ja vastuullisuuden edelläkävijä. Stockmann on laadukkaiden brändien tavaratalo Suomessa sekä Baltiassa. Sen tarkoitus on olla hyvän elämän markkinapaikka. Vuonna 2022 Stockmann-konsernin liikevaihto oli 982 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 5 800 työntekijää. Stockmann Oyj Abp on perustettu vuonna 1862 ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.stockmanngroup.com