TAKAISINVETO: Basic by Stockmann MANNA-huppari ja KERA-huppari

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 1.2.2024

Stockmann Oyj Abp on vetänyt varotoimenpiteenä pois markkinoilta Basic by Stockmann -merkin MANNA- ja KERA-hupparit, koska tuotteiden huppujen nyörit eivät täytä lastenvaatteiden turvallisuusstandardin (SFS-EN 14682) vaatimuksia. Kyseisiä huppareita on ollut myynnissä seuraavat koot: 140 cm, 146/152 cm, 158/164 cm ja 170 cm. Standardin mukaan vanhempien lasten vaatteiden hupuissa tai pääntien alueella olevissa kiristysnyöreissä ei saa olla vapaana riippuvia nyörien päitä. Toiminnallisten ja koristenauhojen pituus saa olla korkeintaan 75 mm. Erilaiset nauhat ja nyörit voivat aiheuttaa kuristumis- tai muuta vaaraa esimerkiksi juuttuessaan kiinni kiipeilytelineeseen, ovien väliin tai liukuportaisiin.

Kuluttajia pyydetään ensisijaisina varotoimenpiteinä poistamaan tuote lasten ulottuvilta ja palauttamaan tuote ostopaikkaan, jolloin tuotteen hinta hyvitetään asiakkaalle, tai poistamaan itse nyöri tuotteesta. Huppari on turvallinen käyttää, jos siitä poistaa hupun nyörin.

Takaisinveto koskee jokaista myynnissä ollutta värivaihtoehtoa, joita on yhteensä 19. Kuluttaja tunnistaa kyseiset tuotteet niiden sisällä olevista pesulapuista, joissa lukee tuotteen nimi. MANNA- ja KERA-huppareita on ollut myynnissä Helsingin, Tapiolan, Turun, Jumbon, Itiksen ja Tampereen Stockmann-tavarataloissa sekä stockmann.com-verkkokaupassa tammikuusta 2022 tammikuuhun 2024.

Pahoittelemme tapahtunutta.

Lisätiedot: