Uudistunut One Way aukeaa tänään Helsingin keskustan Stockmannille

1990- ja 2000-luvun nuorisomuotia tiukasti määrittänyt legendaarinen vaateliike One Way tekee paluun. Uudistetussa One Way -pop up myymälässä kohderyhmät, ennakko-oletukset ja määrittely on kuitenkin heitetty romukoppaan. Nykypäivän One Way kannustaa jokaista olemaan rohkeasti oma itsensä, ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Stockmann Oyj Abp, Lehdistötiedote 7.9.2018

Tänään avattava One Way -pop up osoittaa, miten pukeutumisen rajoja rikotaan vuonna 2018. Osastolta ei löydy erikseen miesten ja naisten vaatteita, vaan jokainen voi valita mieleisensä tuotteet oman tyylinsä perusteella. Helsingin keskustan Stockmann-tavaratalossa järjestettiin tänään avajaistilaisuus, jonne suomalaiset tyylivaikuttajat kokoontuivat keskustelemaan tyylistä, muodin sukupuolittumisesta ja pukeutumista koskevista ennakko-oletuksista.

Uuteen pop up -myymälään on valittu tuotteita tavaratalon eri osastoilta, räväkästi erilaisia brändejä ja pukeutumistyylejä yhdistellen. One Wayn tuotevalikoiman kuratoinnista vastaa ainutlaatuisesta tyylistään tunnettu stylisti Minttu Vesala, jolle raja-aitojen rikkominen on aina ollut yksi tärkeimmistä tyylin rakennuspalikoista.

“One Wayn tyylivalintani ovat avoin vastalause vanhentuneita pukeutumissääntöjä kohtaan. Sukupuolirajotteinen lokeroiminen pukeutumisessa on sekä vanhanaikaista että turhaa.

Minulle pukeutuminen on mielentilan kanvas ja ilmaisuväline, jonka kautta meistä jokainen voi ilmaista itseään parhaaksi katsomallaan tavalla. Pukeutumista pitää pystyä tarkastelemaan ennakkoluulottomasti, ilman sukupuolittuneita tai muitakaan fakkiintuneita standardeja”, Vesala kertoo inspiraatiostaan.

One Way -osaston ajankohtaiset brändit, kuten Marimekko, Makia, R-Collection ja Dr. Martens tunnetaan vahvasta identiteetistään ja ajattomasta muotokielestään. Marimekko on lähestynyt tasa-arvoa ja pukeutumisen sukupuolirajoitteita Tasaraita-tuotteillaan ja ruotsalaisbrändi Hope ilmoittaa kokolaipuissaan sekä naisten että miesten koot. Kansainvälinen  muotitalo Calvin Klein on niin ikään tunnettu sukupuolineutraalista designistaan.

One Way on osa syksyn kampanjaa, joka rohkaisee jokaista tekemään läpimurron omalla tyylillään. Kampanjan mainoselokuvan on suunnitellut ohjaaja Ezra Gould ja tyylikokonaisuudet luonut suunnittelija Laura Väinölä, joka on valittu vuoden nuoreksi muotoilijaksi vuonna 2016. Stockmannin syksyn valikoimasta mieleisensä asukokonaisuuden on valinnut muun muassa vloggaaja Janne Naakka, joka tunnetaan sukupuolirajoja rikkovasta tyylistään.

Uudistettu One Way palvelee asiakkaita kuukauden ajan, 7.9. alkaen.

Lisätiedot:
Anna Salmi, Stockmann, CCO, puh. 040 721 0280