Välimiesoikeus on tänään antanut välitystuomion Pirkanmaan Osuuskaupan ja Stockmannin välisessä riidassa

STOCKMANN Oyj Abp, Sisäpiiritieto 25.5.2022 klo 13.45 EET

Stockmannin ja Pirkanmaan Osuuskaupan väliseen riitaan, joka koski vahingonkorvausta Tampereen tavaratalossa sijaitsevan liikehuoneiston vuokrasuhteen päättymisestä, on saatu välimiesoikeuden tuomio.

Pirkanmaan Osuuskauppa on vuonna 2021 aloittanut Stockmannia vastaan välimiesmenettelyn, jossa se on vaatinut 5,9 miljoonan euron suuruista vahingonkorvausta mm. alivuokrasuhteen päättämisen johdosta. Stockmann on kiistänyt vaatimukset. Välimiesoikeus on välitystuomiossaan pääosin hylännyt Pirkanmaan Osuuskaupan vaatimukset ja velvoittanut Stockmannin korvaamaan Pirkanmaan Osuuskaupalle vahingonkorvauksena 1,5 miljoonaa euroa.

Korkein oikeus on helmikuussa 2022 myöntänyt Pirkanmaan Osuuskaupalle valitusluvan siltä osin, kun valitus koskee edellä mainitun alivuokrasuhteen päättymisestä syntyneen vahingonkorvauksen ottamista huomioon saneerausohjelmassa saneerausvelkana tai saneerausmenettelyn aikana syntyneenä velkana. Alemmat oikeusasteet ovat katsoneet mahdollisen saatavan olevan saneerausvelkaa.

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. (09) 121 3850