StoneGate palomuuri- ja VPN -laitteille Checkmark-sertifikaatti

Report this content

StoneGate palomuuri- ja VPN -laitteille Checkmark-sertifikaatti Stonesoftin viime syksynä julkaisemat StoneGate palomuuri- ja VPN - laitteet saivat ensimmäisenä maailmassa tasojen 1 ja 2 Checkmark- sertifikaatin palomuurille. Lisäksi StoneGate VPN sai erillisen Checkmark-sertifikaatin. Checkmark on kansainvälinen sertifikaatti, joka saavutetaan laajamittaisen testauksen jälkeen. Checkmarkin palomuuritestauksen ykköstasolla varmistetaan palomuurien perustason suojaus yleisempiä hyökkäyksiä vastaan niin organisaation sisä- kuin ulkopuoleltakin. Kakkostasolla palomuurilta edellytetään suojausta monimutkaisemmilta hyökkäyksiltä sekä lisäksi järjestelmän hallinta- ja suorituskykyominaisuuksien on vastattava testauksen vaatimuksia. VPN:stä Checkmark testaa mm. VPN-tunnelin tietoturvallisuustason sekä varmistaa riittävän vahvan salaustason. Checkmark on maailmanlaajuinen tietoturvatuotteiden tehokkuuden standardi. Tuotteet testataan tosi elämän tilanteita heijastelevissa laboratorio-olosuhteissa West Coast Labs´illa Iso-Britanniassa. Stonesoftissa tunnustusta pidetään osoituksena sen tietoturvatuotteiden laadusta. "Tietoturva on herkkä aihe organisaatioiden sisällä. Tietoturva- ja IT-asioista vastaavien tulee voida luottaa tietoturvainvestointiensa toimivuuteen ja laatuun, jonka riippumaton sertifiointilaitos todentaa laajamittaisen testauksen avulla. Olemme tyytyväisiä StoneGaten saamaan tunnustukseen", sanoo Stonesoftin perustaja ja teknologiajohtaja Ilkka Hiidenheimo. West Coast Labs ´in johtaja Chris Thomas onnittelee Stonesoftia: "Stonesoft on ensimmäinen yhtiö, joka saavuttaa Checkmark-sertifikaatin palomuurille tasoilta 1 ja 2 sekä VPN:lle. Testauksemme on erittäin pikkutarkkaa ja StoneGaten läpäisy testeistämme todistaa sen olevan alan parhaita tuotteita." Checkmark System tuottaa laatutestausta ja sertifiointipalveluja teknologiakehittäjille. Se on vakiinnuttanut asemansa riippumattomana standardina tuotteiden laadusta ostajien ja päättäjien hyväksi. Tuotteet, jotka ovat saavuttaneet Checkmarkin hyväksynnän on julkistettu yhtiön verkkosivulla osoitteessa www.check-mark.com. Lisätietoja Toimitusjohtaja Jorma Turunen Puh. 09-4767 11 Email. jorma.turunen@stonesoft.com Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva tietoturvayhtiö, joka on keskittynyt yritysten verkkoturvallisuuteen ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen. StoneGate(TM) on tietoturvajärjestelmä, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN ja tunkeutumisen havainnointi. StoneGateen sisältyy palkittu StoneBeat -kuormantasausteknologia. StoneGate on suunniteltu yrityksille, joiden toiminta vaatii verkon ja verkkoyhteyksien maksimaalista turvallisuutta ja käytettävyyttä. StoneGate mahdollistaa liiketoimintakriittisten sovellusten luotettavan käytön. StoneGate on kustannustehokas ratkaisu, jonka avulla saavutetaan parempi hinta/suorituskykytaso ja lyhyempi investoinnin takaisinmaksuaika kuin kilpailevilla palomuuri-, VPN- ja tunkeutumisen havainnointi -ratkaisuilla. Stonesoft on perustettu vuonna 1990. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Americas-alueen pääkonttori on Atlantassa ja APAC-alueen pääkonttori Singaporessa. Lisätietoa Stonesoftista löytyy osoitteesta www.stonesoft.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00100/wkr0002.pdf