Report this content

Stonesoftilta tietoturvapaketti IBM:n eilen julkaisemalle IBM eServer zSeries 890 -keskuspalvelimelle Stonesoft on julkaissut IBM:n zSeries-suurkoneiden 40-vuotispäivän kunniaksi zSeries-käyttäjille suunnatun tietoturvapaketin, zStoneGate Base Packin. Stonesoftin tietoturvapaketti on saatavissa kaikkiin zSeries-sarjan koneisiin, aina sarjan suurimmasta z990-koneesta eilen julkaistuun z890-koneeseen. Viime vuoden alussa julkaistu StoneGate for zSeries on ensimmäinen zSeries-tietoturvaratkaisu, jossa palomuuri- ja VPN-ominaisuudet on integroitu osaksi suurkoneen virtuaalipalvelinkonseptia. Nyt ratkaisusta on koottu peruspaketti, jonka avulla zSeries-asiakkaiden on helppo rakentaa zSeries-ympäristössä tarvittava tietoturva. Pakettiin kuuluu korkean käytettävyyden StoneGate palomuuri/VPN, jonka avulla voidaan varmistaa tietoturva suurkoneen sisällä. Lisäksi pakettiin kuuluu hallintajärjestelmä, StoneGate Management Center, jonka avulla on mahdollista hallita jopa kymmentä suurkoneen sisä- tai ulkopuolella sijaitsevaa palomuuria. Pakettiin kuuluu myös mahdollisuus liittää ratkaisuun myöhemmin keväällä julkaistava StoneGate IPS tunkeutumisen havainnointijärjestelmä. "Suurkoneet ovat olleet markkinoilla nyt 40 vuotta ja me uskomme että ne tulevat olemaan siellä vielä seuraavat 40 vuotta. Tänä päivänä zSeries- suurkoneiden keskittämisominaisuudet ja niiden avulla saavutettavat kustannushyödyt tuovat selkeää lisäarvoa asiakkaille", toteaa Stonesoftin tuotepäällikkö Hanna Lassila. "Mitä enemmän tietoa suurkone sisältää, sitä tärkeämmäksi nousevat tietoturvakysymykset. Me pystymme tarjoamaan ainutlaatuisen tietoturvaratkaisun suurkoneen sisälle, jossa mm. jatkuvasti lisääntyvä avoimien standardien, kuten Linuxin käyttö ja toisaalta verkottuminen asettavat aivan uusia vaatimuksia myös tietoturvalle." Lisätietoja: Stonesoft Oyj Hanna Lassila puh. 09-476711 email: hanna.lassila@stonesoft.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/08/20040408BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/08/20040408BIT00050/wkr0002.pdf