Stonesoftilta uusi tietoturvaratkaisu IBM eServer- palvelinperheelle

Report this content

Lehdistötiedote 19.1.2004 klo 14.00 Stonesoftilta uusi tietoturvaratkaisu IBM eServer- palvelinperheelle StoneGate-tietoturvaratkaisu nyt myös iSeries-alustalle HELSINKI, 19.1.2004 - Stonesoft Oyj (HEX: SFT1V) on ilmoittanut kehittävänsä StoneGate palomuuri- ja VPN-ratkaisun IBM eServer iSeries - palvelimiin. Stonesoftin StoneGate on saatavilla myös zSeries - suurtietokoneisiin sekä xSeries Intel® -yhteensopiviin palvelimiin, joten Stonesoft pystyy nyt tarjoamaan tietoturvaa kattavasti IBM:n eServer-palvelimiin. IBM:n asiakkaat saavat nyt laitteiden lisäksi kaikenkokoiset tietoturvaratkaisut omalta IBM-jälleenmyyjältään. StoneGaten uusi iSeries tuki helpottaa palvelinten konsolidointia, jolloin tietotekniikan arkkitehtuuri yksinkertaistuu ja kustannukset alenevat. Palvelinten konsolidointi mahdollistaa virtuaaliverkkojen ja useiden palvelimien käyttämisen fyysisesti yhden palvelimen sisällä. Tämä helpottaa järjestelmän päivittäistä ylläpitoa ja parantaa sijoitetun pääoman tuottoa. StoneGate palomuuri- ja VPN-ratkaisu varmistaa tietoturvan iSeries-palvelimen sisäisten virtuaaliverkkojen ja palvelinten välillä. "Palomuurien sijoittaminen iSeries-palvelimiin rakennettujen virtuaaliverkkojen väliin lisää tietoturvaa. IBM iSeries-palvelinten käyttäjät ovat tottuneet luotettavaan, helppokäyttöiseen ja konsolidoituun palvelinympäristöön. StoneGaten käyttö iServer- palvelimissa tukee IBM:n menestystä palvelinten konsolidoinnissa. Ne sopivat yhteen täydellisesti", kertoo Stonesoft Oyj:n toimitusjohtaja Jorma Turunen. "Stonesoftin palomuuri- ja VPN-ratkaisu helpottaa iSeries-palvelin asiakkaitamme yksinkertaistamaan IT-arkkitehtuuriaan, sillä se tarjoaa tukea uusille e-business-sovelluksille", kertoo IBM eServer iSeries markkinointijohtaja Cecilia Marrese. Tutkimuslaitos IDC:n mukaan (IDC Whitepaper: The ROI of Windows and Linux Server Consolidation on IBM eServer iSeries; Randy Perry ja Jean S Bozman; heinäkuu 2003) yritykset saavat huomattavia säästöjä konsolidoimalla Windows® ja Linux® -palvelimia iSeries-palvelimeen. Säästöt syntyvät mm. tuotannon tehostumisen ja huoltokatkojen lyhenemisen myötä. iSeries-palvelimeen liitetty StoneGate mahdollistaa näiden palvelinten ja virtuaaliverkkojen verkostojen turvaamisen. "IBM-ratkaisujen tarjoajana näemme selvän hyödyn siinä, että palomuuri- ja VPN-ratkaisu kaiken kokoisiin palvelimiin voidaan hankkia samasta paikasta kuin muutkin IBM eServer tuoteperheen laitteet", kertoo Kevin Fratzke, Vice President, iSeries Solutions Practice, MSI Systems Integrators-yhtiöstä. "StoneGaten avulla tehostamme asiakaspalveluamme, sillä voimme käyttää samaa tietoturvateknologiaa asiakkaan alustasta riippumatta.. Se helpottaa myyntiä, käyttöönottoa ja käytön aikaista tukea." StoneGate palomuuri- ja VPN-ratkaisu on saatavissa vuoden 2004 toisen neljänneksen alkupuolella. Lisätietoja: Regional Director, Nordic Region Antti Kaihovaara puh. 09-47 67 11 email. antti.kaihovaara@stonesoft.com Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva tietoturvayhtiö, joka on keskittynyt yritysten verkkoturvallisuuteen ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen. StoneGate(TM) on tietoturva-alusta, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN ja tunkeutumisen havainnointi. StoneGateen sisältyy palkittu StoneBeat -kuormantasausteknologia. StoneGate on suunniteltu yrityksille, joiden toiminta vaatii verkon ja verkkoyhteyksien maksimaalista turvallisuutta ja käytettävyyttä. StoneGate mahdollistaa liiketoimintakriittisten sovellusten luotettavan käytön. StoneGate on kustannustehokas ratkaisu, jonka avulla saavutetaan parempi hinta/suorituskykytaso ja lyhyempi investoinnin takaisinmaksuaika kuin kilpailevilla palomuuri-, VPN- ja tunkeutumisen havainnointi -ratkaisuilla. Stonesoft on perustettu vuonna 1990. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Americas-alueen pääkonttori on Atlantassa ja APAC-alueen pääkonttori Singaporessa. Lisätietoa Stonesoftista löytyy osoitteesta www.stonesoft.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00460/wkr0002.pdf