Juha Vanhainen nimitetty johtamaan Stora Enson 200 miljoonan euron säästöohjelmaa

Stora Enson Printing and Reading -liiketoiminta-alueen johtaja Juha Vanhainen alkaa vetää yhtiön viime viikolla ilmoitettua 200 miljoonan euron säästöohjelmaa 1.7.2013 alkaen. Suunnitellun ohjelman vaikutukset saavutettaisiin kokonaisuudessaan vuoden 2014 toisen neljänneksen loppuun mennessä. Juha Vanhainen raportoi uudessa tehtävässään toimitusjohtaja Jouko Karviselle.

”Meillä on edessämme erittäin haastava tehtävä. Ei riitä että kykenemme jälleen saavuttamaan suunnitellun 200 miljoonan euron säästöohjelman kovat tavoitteet. Meidän on samalla kyettävä uudistamaan toimintojamme sopeutuaksemme tulevaisuuden tarpeisiin. Olen hyvin iloinen siitä, että saamme parhaimman ja pätevimmän mahdollisen ihmisen suunnittelemaan ja toteuttamaan ohjelmaamme”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

Juha Vanhainen jatkaa 1.7.2013 asti Printing and Reading -liiketoiminta-alueen johtajana. Sen jälkeen vastuu siirtyy nykyiselle talousjohtajalle, Karl-Henrik Sundströmille. Uuden talousjohtajan haku on jo aloitettu.

Juha Vanhainen, johtaja, Printing and Reading -liiketoiminta-alue, p. 02046 21343

Lauri Peltola, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, p. 02046 21380

www.storaenso.com
www.storaenso.com/investors

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.