Rethink - muutosprosessi ja uusi yritysilme

Stora Enso käynnisti keväällä 2010 muutosprosessin nimeltä Rethink. Prosessi esiteltiin sisäisesti marraskuussa 2010, ja tänään Rethink julkaistaan myös ulkoisesti. Ulkoisesti muutos näkyy selvimmin Stora Enson uutena yritysilmeenä.

”Rethinkissä on kyse muutoksista, joita on tapahtunut ja tapahtuu Stora Ensossa ja liiketoiminnassamme. Haluamme ajatella toimintaamme uudella tavalla, ja tästä tavasta kyseenalaistaa vanhoja toimintatapoja on tullut osa jokapäiväistä elämäämme”, sanoo toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

”Emme usko olevamme ainoita, jotka miettivät asioita uudella tavalla. Ihmiset ympäri maailman kyseenalaistavat vanhaa, ja kaikki sidosryhmämme ajattelevat uudella tavalla. Me kaikki arvioimme asioita uudelleen, oli kyse sitten planeettamme pelastamisesta tulevia sukupolvia varten tai siitä miten yritysten on opittava rakentamaan vastuullista liiketoimintaa uusilla markkinoilla. Tai kuluttajien vaatimuksista saada kestäviä ratkaisuja ja siitä, miten vastaamme heidän tarpeisiin”, Jouko Karvinen sanoo.

”Rethink – vanhojen toimintatapojen kyseenalaistaminen ja uusien tapojen sekä ratkaisujen hakeminen asiakkaiden, sidosryhmien, työntekijöiden ja yhteiskunnan parhaaksi – on vaativa haaste. Stora Enson johto on täysin sitoutunut ja valmis ottamaan tämän haasteen vastaan”, sanoo Stora Enson hallituksen puheenjohtaja Gunnar Brock.

Stora Enson yritysilme uusiutuu osana Rethink-muutosprosessia. Uusi yritysilme symboloi Stora Enson sitoutumista yritysvastuuseen ja kierrätettävistä materiaaleista valmistettaviin, innovatiivisiin uusiin tuotteisiin ja ratkaisuihin. Uusi logo heijastaa muotoja jotka pohjautuvat Stora Enson liiketoimintaan, tuotteisiin ja luonnon jatkuvaan kiertokulkuun. Inspiraation logon muotoiluun on antanut yhä enemmän selluntuotannon raaka-aineena käytettävän eukalyptuspuun terälehdetön kukka.

Perinteisen vuosikertomuksen sijaan Stora Enso julkaisee tänään Rethink-julkaisun, joka haastaa myös lukijat ajattelemaan uudella tavalla. Rethink-julkaisun voi tilata osoitteesta www.storaenso.com/order.

Jouko Karvinen, toimitusjohtaja, p. 02046 21410
Lauri Peltola, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, p. 02046 21380

Tutustu Rethink-filmeihin osoitteessa www.rethinkstoraenso.com

Seuraa Stora Ensoa Twitterissä: www.twitter.com/storaenso

storaenso.com
storaenso.com/investors

Stora Enso on pakkaus-, paperi- ja puutuoteteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 26 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2010 oli 10,3 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.