Stora Enso investoi 14 miljoonaa euroa Oulun tehtaan ympäristökuormituksen vähentämiseen

Stora Enso investoi 14 miljoonaa euroa sellutehtaan uudistamiseen Oulun tehtaallaan. Investointi parantaa tehtaan ympäristönsuojelun tasoa ja kustannustehokkuutta vähentämällä ympäristökuormitusta ja kemikaalikustannuksia sekä pienentämällä energiankulutusta.

“Pyrimme varmistamaan, että tuotantomme on ympäristön kannalta kestävää ja kustannustehokasta. Tämä investointi on konkreettinen esimerkki yrityksemme tarkoituksen, ’Toimi ihmisten ja planeetan hyväksi’, toteuttamisesta”, identiteettijohtaja Lauri Peltola sanoo.

Investointi kattaa uusien osien asentamisen keittimeen, lajitteluun, sellun pesuun ja valkaisuun ja se toteutetaan kahdessa vaiheessa vuoden 2015 loppuun mennessä.

Stora Enson Oulun integroitu sellu- ja paperitehdas työllistää 600 henkilöä ja sen vuosikapasiteetti on 1 125 000 tonnia päällystettyä hienopaperia ja 360 000 tonnia pitkäkuitusellua.

Jari Kärkkäinen, tehtaanjohtaja, Oulun tehdas, puh. 02046 33705
Lauri Peltola, johtaja, Global Identity, p. 02046 21380
Hanne Karrinaho, viestintäpäällikkö, Printing and Living, p. 02046 21446

www.storaenso.com/investors

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.