Stora Enso investoi 14 miljoonaa euroa Oulun tehtaan ympäristökuormituksen vähentämiseen

Stora Enso investoi 14 miljoonaa euroa sellutehtaan uudistamiseen Oulun tehtaallaan. Investointi parantaa tehtaan ympäristönsuojelun tasoa ja kustannustehokkuutta vähentämällä ympäristökuormitusta ja kemikaalikustannuksia sekä pienentämällä energiankulutusta.

“Pyrimme varmistamaan, että tuotantomme on ympäristön kannalta kestävää ja kustannustehokasta. Tämä investointi on konkreettinen esimerkki yrityksemme tarkoituksen, ’Toimi ihmisten ja planeetan hyväksi’, toteuttamisesta”, identiteettijohtaja Lauri Peltola sanoo.

Investointi kattaa uusien osien asentamisen keittimeen, lajitteluun, sellun pesuun ja valkaisuun ja se toteutetaan kahdessa vaiheessa vuoden 2015 loppuun mennessä.

Stora Enson Oulun integroitu sellu- ja paperitehdas työllistää 600 henkilöä ja sen vuosikapasiteetti on 1 125 000 tonnia päällystettyä hienopaperia ja 360 000 tonnia pitkäkuitusellua.

Jari Kärkkäinen, tehtaanjohtaja, Oulun tehdas, puh. 02046 33705
Lauri Peltola, johtaja, Global Identity, p. 02046 21380
Hanne Karrinaho, viestintäpäällikkö, Printing and Living, p. 02046 21446

www.storaenso.com
www.storaenso.com/investors

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.

Yrityksestä

Part of the bioeconomy, Stora Enso is a leading global provider of renewable solutions in packaging, biomaterials, wooden constructions and paper. We believe that everything that is made from fossil-based materials today can be made from a tree tomorrow. Stora Enso has some 26 000 employees in over 30 countries. Our sales in 2018 were EUR 10.5 billion. Stora Enso shares are listed on Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) and Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). In addition, the shares are traded in the USA as ADRs (SEOAY). storaenso.com