Stora Enso ja MM-hiihtäjät istuttivat puita Salpausselälle

Lahden vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen pääyhteistyökumppani Stora Enso istutti männyntaimia Salpausselän kisa-alueelle yhdessä Hiihtoliiton ja Protect our Winters Finland -organisaation kanssa. Istuttamalla puita kumppanit kampanjoivat ilmaston lämpenemistä vastaan ja talvilajien säilymisen puolesta.

Puiden istuttamiseen osallistuivat Protect our Winters (POW) -lähettiläs, hiihtäjä Aino-Kaisa Saarinen ja uudet POW-lähettiläät hiihtäjä Perttu Hyvärinen ja mäkihyppääjä Niko Kytösaho. Stora Enson metsäasiantuntija opasti osallistujia taimien oikeanlaiseen istuttamiseen.

Tempauksella yhtiö haluaa viestiä vastuullisen metsänhoidon tärkeästä roolista ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa. Kasvavat puuntaimet sitovat hiilidioksidia ja vastuullisesti hoidetut metsät ja niistä valmistetut tuotteet varastoivat sitä.

”Juuremme ovat pohjoisissa metsissä, joissa on hiihdetty aina. Suomalaisena yhtiönä ja Lahden MM-kisojen yhteistyökumppanina haluamme omalta osaltamme vaikuttaa siihen, että metsistä, lumisista talvista ja hiihtämisestä pääsevät nauttimaan myös tulevat sukupolvet”, sanoo Jorma Länsitalo, Stora Enson metsäpäällikkö. ”Valitsemalla uusiutuvia materiaaleja – pakkauksia, biomateriaaleja, puutuotteita ja paperia – voimme yhdessä torjua ilmastonmuutosta.”

”Talvien lämpeneminen on konkreettinen asia itselle, se vaikuttaa suoraan omaan työhön, hiihtämiseen. Olen 15 vuoden aikana nähnyt, miten jäätiköt sulavat ja muuttuvat. Nykyisin emme pääse syyskuussa esimerkiksi Ramsaun jäätikölle ja suksille, vaan hiihdämme pidempään rullasuksilla”, miettii maastohiihtäjä, POW-lähettiläs Aino-Kaisa Saarinen.

”Itselleni POW:n ajamat asiat ovat todella lähellä ja on myös tosi hienoa nähdä, että niin iso toimija, kuin Stora Enso on lähtenyt mukaan”, sanoo maastohiihtäjä ja tuore POW-lähettiläs Perttu Hyvärinen.

Stora Enso tukee kansainvälistä Protect Our Winters -liikettä, joka tuo yhteen talviurheilun ystäviä ja talvilajien parissa toimivia yrityksia toimimaan yhdessä ilmastonmuutosta vastaan. POW on talviurheilun ystävien perustama ja vetämä liike, joka toimii Suomen lisäksi Yhdysvalloissa, Ranskassa, Itävallassa, Norjassa ja Ruotsissa.

Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 544 3491

Kuvia saatavilla osoitteessa: http://bmt.storaenso.com/l/6fbvrKvQLS9v

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. storaenso.com

Liisa Nyyssönen